به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اسلام عبارت است از قرآن و اهل بیت پیامبر(ص)، گفت: پیامبر(ص) در طول ۲۳ سال پیامبری خود و از ۱۳ سالگی امیرالمؤمنین(ع) به مردم اصرار داشتند که وزیر، خلیفه و جانشین من علی‌بن ابی‌طالب  علیه السلام است.

وی گفت: عالمان بزرگ اهل سنت در معتبرترین کتاب های خود حدود ۸۵ روایت را با سند نقل کردند که پیامبر(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند تو خلیفه بعد از من هستی و به مردم فرمودند که علی علیه السلام خلیفه بعد از من است و اگر او را بلافاصله بعد از من به خلیفه مسلمین قرار ندهید اسلام به انحراف خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اختراع جانشین میان پیامبر(ص) و علی علیه‌السلام خلاف دین و وحی خدا است، گفت: خداوند در قرآن فرموده است از خدا و رسول و صاحبان امر از میان خودتان اطاعت کنید و بنابر روایات فراوان این صاحبان امر اولا تعدادشان از جانب پروردگار معین است و دوما اطاعت از آنها واجب است و نافرمانی از آنها باعث دوزخی شدن می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۵۵ سوره مائده ابراز کرد: این آیه می‌گوید فقط خداوند حق ولایت بر ما دارد و بر اساس ولایت خود ۱۲۴ هزار پیامبر را مبعوث کرده تا مردم را به بهشت راهنمایی کنند و مانع از جهنمی شدن انسان شوند و خداوند بنابر ولایتی که دارد پیامبر(ص) را ولی قرار داده زیرا از همه انسان‌ها به حقایق آگاه‌تر است.

انصاریان با بیان اینکه پیامبر است که می‌داند چطور زندگی کنیم و چطور فرزندان خود را تربیت کنیم که بنده خدا باشند و رستگار شوند، افزود: خداوند می‌فرماید بعد از پیامبر(ص) ولیّ شما کسی است که اقامه نماز می‌کند و در حال رکوع صدقه می‌دهد و تمام علمای شیعه و سنی فرمودند که این آیه در شأن امیرالمؤمنین(ع) نازل شده که در رکوع نمازش صدقه داد.

وی با بیان اینکه دین خدا اعتقاد و عمل همراه با هم است، گفت: بنا به فرموده بزرگان، انسان برای نجات هم باید حسن فاعلی داشته باشیم و هم حسن فعلی یعنی هم آدم خوبی باشیم و ایمان به خدا داشته باشیم و هم کارهای خوب انجام دهیم و واجبات را انجام دهیم و محرمات را ترک کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل گفت: آخرین حرف پروردگار این است که کسی که عمل صالحی انجام دهد در حالی که ایمان داشته باشد چه مرد باشد و چه زن من او را در دنیا به حیات طیبه و پاک، زنده خواهم داشت و در آخرت جزای همه اعمالش را به اندازه بهترین عملی که انجام داده است بالا می برم و آنگاه محاسبه می‌کنم.

وی با بیان اینکه اطاعت اصحاب امام حسین علیه السلام باید الگوی ما برای اطاعت از ولی خدا باشد، گفت: امام حسین علیه السلام می‌فرمایند اصحاب من به گونه‌ای هستند که روز قیامت وقتی محشور می‌شوند فرشتگان به آنها می‌گویند پرونده ای برای شما وجود ندارد و تمام درهای بهشت به روی شما باز است ولی آنها به فرشتگان می‌گویند ما هیچ کجا بدون امام حسین علیه السلام پا نمی‌گذاریم و ما هم اینگونه باید به ولی خدا وابسته باشیم.