به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در سخنرانی بعد از نماز ظهر حرم مطهر بانوی کرامت در روز رحلت شهادت گونه ایشان، اظهار کرد: پیامبر(ص) مردم را نسب به اعمالشان انذار دادند و وقتی مردم بیدار شدند ائمه کار هدایت را بر عهده گرفتند و هدایت به دست امیرالمؤمنین(ع) و ائمه بعدی انجام گرفت.

وی بابیان اینکه خداوند به هرکسی اجازه هدایتگری نمی‌دهد، گفت: هدایت اذن و اجازه می‌خواهد و خدای متعال عهدهایی از اشخاص می‌گیرد و بعد از امتحان‌های سنگین به آن‌ها اجازه می‌دهد که هادی شوند بنابراین باید حقیقتی در اختیار فرد قرار بگیرد تا بتواند دیگران را هدایت کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جملات آغاز دعای ندبه که امام صادق علیه‌السلام هم به آن اشاره کردند، گفت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند خدایا تو حکمی در باب اولیاء خودت داشتی که تو را به خاطر آن حمد می‌کنیم و به‌وسیله آن حکم تو آن‌ها را برای خودت خالص کردی و برای دین و هدایت آن‌ها را برگزیدی و با آن‌ها شرط کردی که نسبت به مقامات دنیا زاهد باشند و گردوغبار دنیا بر دامنشان ننشیند.

وی افزود: آن‌ها هم این شرط را پذیرفتند و قول دادند و تو هم می‌دانستی که آن‌ها اهل وفا هستند و زیر عهد خود نمی‌زنند و این‌گونه آن‌ها را به نبوت رساندی و علم خود را به آن‌ها عطا کردی و این‌طور انبیاء وسیله هدایت مردم شدند و مردم را به‌سوی تو و مقام رضوان هدایت کردند.

میرباقری بابیان اینکه اصل عهد هدایت برای پیامبر(ص) است و خود حضرت باید در میدان باشند و سختی‌ها را تحمل کنند تا راه هدایت را باز کنند و مردم هدایت شوند، افزود: هدایت کار آسانی نیست و خداوند برای انجام آن عهد گرفته و هادی کل، پیامبر اکرم(ص) هستند و این هدایت بعد از پیامبر(ص) به‌وسیله ائمه(ع) انجام می‌شود و تمام کائنات با نور الهی هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بار هدایت به‌قدری پربرکت است که پیامبر(ص) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر خداوند یک نفر را به دست تو هدایت کند از همه عبادت بشریت بهتر است و در تفسیر آیه ۳۲ سوره مائده که اگر کسی یک نفر را هدایت کند مثل این است که همه مردم را زنده کرده است فرمودند مراد از احیا هدایت از گمراهی و ضلالت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه هدایت به دست ائمه معصومین(ع) است و به برخی افراد در ذیل ائمه(ع) اجازه هدایت داده می‌شود و واسطه هدایت امام می‌شوند، افزود: مقام هدایت یک مقام استثنایی است و وجود مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از امامزاده‌های جلیل‌القدری هستند که از ارکان هدایت هستند و حرمشان از مکان‌های مقدسی است که نور هدایت از اینجا ساطع می‌شود.

وی بابیان اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها عهدی با امام رضا علیه‌السلام داشتند و برای انجام آن عهد مهاجرت کردند، افزود: حضرت با مأموریت الهی آمدند و در قم ماندند و رکن اعظم هدایتی که امام رضا علیه‌السلام به‌عنوان امام بر عهده داشتند شدند.

میرباقری بابیان اینکه هدایتی که از قم در عالم منتشر می‌شود تمامش به برکت حضرت معصومه سلام‌الله علیها است، گفت: حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها حرم ۱۴ معصوم است و تمام انوار اهل‌بیت(ع) از طریق این حضرت تجلی کرده و طریق هدایت به همه معصومین است و اینجا می‌شود از حوض کوثر بهره‌مند شد.

وی بابیان اینکه آیت‌الله مرعشی فرمودند حضرت زهرا سلام‌الله علیها جلالت خود را به حضرت معصومه سلام‌الله علیها داده‌اند، گفت: برکاتی که خداوند به اهل قم داده به خاطر هم‌جواری با این بانو است و همه مسئولان و مردم قم بدانند که راه رفتن، کار کردن، زندگی کردن و هر کاری در این شهر حساب‌وکتاب دارد و کسی که حریم حرم را رعایت نمی‌کند از برکات آن برخوردار نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه به اندازه‌ای که حریم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را حفظ می‌کنیم از هدایت ایشان برخوردار می‌شویم، افزود: باید سعی کنیم با این حرم انس داشته باشیم و در این حرم نفس بکشیم و اهل حرم باشیم ولی متأسفانه برخی در حرم اهل‌بیت ساکن هستند ولی اهل حرم نیستند و عده‌ای در این شهر ساکن نیستند ولی اهل حرم هستند.