به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار دبیرکل و اعضای حزب مؤتلفه اسلامی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها مانند دیگر متن‌هایی که از اهل بیت(ع) برای زیارت به ما رسیده حاوی دستورالعمل‌ها و پیامدهایی از جمله تولی و تبری است که از نکات مهم و دقیق زیارت است.

وی با بیان اینکه احزاب باید در مرام نامه‌های خود به نکاتی که درخصوص تولی وتبری در زیارت‌نامه‌ها آمده است توجه کنند و در عمل به آن پایبند باشند، گفت: گاهی احزاب در مرام‌نامه‌ها چیزهایی را می نویسند که در عمل به آن پایبند نیستند‌ اما شما به عنوان مجموعه ای که از ابتدا با امام خمینی(ره) بوده و مورد حمایت ایشان قرار داشتید شناخته می شوید و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اخلاص و صفای باطن بنیانگذاران حزب مؤتلفه اسلامی که هیچ انگیزه‌ای جز کار کردن برای رضای خدا نداشتند، گفت: برخی چون پیروزی انقلاب اسلامی را دیدند حزب درست کردند و وارد کار سیاسی شدند ولی شما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که قدرت را ندیده بود حزب تشکیل دادید که این کار شما مانند اسلام آوردن کسانی است که از ابتدا ایمان آوردند قرآن از آنها به «السابقون» تعبیر کرده و فرموده با دیگرانی که بعدا ایمان آوردند مساوی نیستند.

وی با بیان اینکه کسانی که این حزب را تشکیل دادند علاوه بر اخلاص حاضر شدند از اعتبار و سرمایه خود در این راه هزینه کنند، افزود: این فرق دارد با کسانی که حزب تشکیل دادند تا از این میان برای خود استفاده‌ای ببرند.

سعیدی حضور بزرگان و روحانیان برجسته در این حزب را از دلایل نظر مثبت امام خمینی(ره) به این حزب دانست و گفت: امام خمینی(ره) حجت خدا بود و اولیاء خدا همیشه بر اصول تأکید دارند و دلیل اهمیت حضور روحانیت در حزب از نظر ایشان این بود که موضعگیری‌ها با نظر روحانیت عالم و آگاه به دین باشد.

وی ادامه داد: علت وجودی هرشیء لازم است که بر بقای آن هم اثر گذار باشد بنابراین وجود روحانیتی که به منابع شرع و ویژگی‌ها و جایگاه ولی فقیه آگاه باشد و آنها را در تصمیمات اعمال کند و در راه هدایت و کنترل مجموعه حاشیه پیدا نکند برای بقای حزب مؤتلفه ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان قم به پرورش جوانان در حزب تأکید و خاطرنشان کرد: استفاده از جوانان به معنی کنار گذاشتن بزرگ‌ترها و با تجربه‌ها نیست زیرا اگرچه جوانان انرژی، قدرت، احساس و انگیزه قوی دارند اما با تجربه‌ها هم کوران حوادث را دیده‌اند و سرد و گرم روزگار را چشیده اند و این دو باید در کنار هم و مکمل همدیگر باشند.


وی تجربه افراد در چهل سال نخست انقلاب را برای گام دوم انقلاب بسیار ارزشمند دانست و افزود: باید این تجربیات را در قالب دوره های آموزشی به جوانان منتقل و قبل از اینکه دیگران جوانان را تحت تاثیر قرار بدهند آنها را جذب کنید زیرا جوانان مورد طمع دشمنان هستند.


سعیدی در پایان با اشاره به این سخن شهید بهشتی که «حزب معبد است» گفت: این سخن درستی است زیرا معبد جایی است که خدا در آن عبادت و اطاعت می شود و حزبی که مبنای آن اطاعت فرمان خدا باشد معبد است.