به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره نوجوان فداکار «شهید علی لندی» که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: شهید علی لندی هنوز به سن تکلیف نرسیده بود و هنوز خداوند تکلیفی را از او نخواسته بود که اقدام به کاری بزرگ کرد که این بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بارهای انقلاب را کسانی به دوش کشیدند که از نظر شرعی تکلیفی بر عهده آنها نبوده است، گفت: خداوند در قرآن فرموده هر کسی یک نفر را احیا کند مثل این است که همه مردم را احیا کرده که نشان می‌دهد همانطور که ضربه زدن به انسان و کرامت انسان شرعا حرام است و عقاب دارد، دستگیری و احیای یک فرد هم مثل این است که جامعه ای را احیا کرده است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه تصمیم‌ها گاهی باید لحظه‌ای گرفته شود و فرصت مشورت و تحقیق نیست، گفت: در این مواقع اگر افراد شجاع نباشند خیلی از کارها انجام نمی‌شود و این نمونه ها را ما در دفاع مقدس زیاد دیدیم که افرادی تصمیم گرفتند برای کشور و نظام خود کار کنند حتی اگر به بهای فدا کردن جانشان در راه خدا باشد.

وی گفت: برخی افراد در تصمیمات لحظه‌ای خود اشتباه تصمیم می‌گیرند و به خطا می‌روند ولی برخی هم برای حفظ اسلام، دین و کشور تصمیم‌های لحظه‌ای می‌گیرند که سعادت شان را به دنبال دارد.

سعیدی ادامه داد: تأثیر عمل افرادی مانند شهید فهمیده یا شهید لندی که نوجوان بودند گاهی اوقات از کلام و رفتار بزرگان بیشتر است و حتی می تواند افراد بی نماز را نمازخوان و مردم را به کار های خیر سوق دهد.

وی با بیان اینکه شهید لندی یک خانواده شهید را از آتش نجات داد، گفت: این حرکت تاکید دارد که باید قدر خانواده شهدا را دانست و نباید بگذاریم که خانواده شهدا گرفتار باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شهید لندی الگوی نوجوانان و جوانان است تا در مسیر کمک به جامعه و اسلام حرکت کنند، گفت: پیام دیگر شهید لندی این است که جوانان به گونه ای تحصیل و فعالیت کنند که نتیجه اش به نفع مردم باشد.

وی تأکید کرد: شهدا حق شفاعت دارند و اگر کسی به شهدا توسل کند آنها به اذن خدا هم در دنیا و هم در آخرت حق شفاعت دارند و شفاعت می کنند.

خاطرنشان می‌شود، جشنواره «شهید علی لندی» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با چهلم شهید علی لندی جشنواره نوجوان فداکار « شهید علی لندی» را آغاز کرده و تا امروز که روز پایانی این جشواره است بیش از ۴۵ هزار شرکت کننده از ایران و کشورهای دیگر در جشنواره شرکت کردند که ۷۰ اثر برگزیده انتخاب و و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.