به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در پنجمین نشست شورای اداری استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که در این برهه زمانی به ما مسئولانی را هدیه کرده که برای امت اسلام، کشور، رسیدن به اهداف بلند اسلام و عمل به رهنمودهای رهبری نهایت تلاش را دارند.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولیت‌ها قداست دارند و برخی هم قداست ندارند، گفت: مأموریت و مسئولیت انبیا و اولیای خدا بر اساس قابلیت، تجربه و کسب علم نیست و حضرت عیسی(ع) در شرایطی به مسئولیت می‌رسند که حتی یک روز هم سابقه مدیریت و یا علم آموزی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه مدیریت و مسئولیت در اسلام ذاتا ارزشمند نیست تا انسان برای رسیدن به آنها تلاش کند، افزود: این مسئولیت‌ها امانت‌های الهی در دست متصدیان امور هستند و آنها انجام وظیفه می‌کنند و در دورانی که این امانت به آنها سپرده شده آن را حفظ و حراست می‌کنند و در موعد مقرر هم به دیگری می‌سپارند.

وی با بیان اینکه ما در دوران مسئولیت‌مان نامه عمل‌مان را تنظیم می‌کنیم، افزود: این صندلی‌هایی که روی آن نشسته‌اید و دستگاهی که در آن مأموریت دارید برای خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) بنا شده و عده قابل توجهی از خدمت گذاران آمدند و رفتند و آنچه از آنها باقی می ماند نامه اعمال آنها است.

سعیدی گفت: ما با این مسئولیت‌هایی که خدا عنایت کرده امتحان می‌شویم و اگر مسئولی بتواند بار امانت را به درستی به دوش بکشد، احقاق حقی کند، فسادی را از بین ببرد، انحرافی را به صراط مستقیم تبدیل کند و احکام الهی را در حوزه مسئولیت خود اجرا کند مأجور خواهد بود.

وی ادامه داد: هر کسی در حوزه ای که خدا به او امکانات داده باید کاری کند که نماز اقامه شود، زکات پرداخت شود و به معروف امر و از منکر نهی شود؛ هر کسی در حوزه کاری خود باید علاوه بر عمل به آنچه رضای خدا است باید ظاهرش هم آراسته به شرع باشد زیرا نمی‌شود کسی ظاهرش نامناسب باشد و با شرع مقدس نسازد و ادعا کند که من اهل بیتی هستم و قلبم پاک است.

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند بشر را طوری آفریده که اگر درونش پاک باشد ظاهرش هم آن را نشان می‌دهد، افزود: باید در حوزه کاری خود احوال مردم را رعایت کنید، با مردم با اخلاق برخورد کنید و با مردم دیدار داشته باشید زیرا نفس همین دیدارها صرف نظر از کاری که برایشان انجام می‌دهید غم را از دل مردم برمی‌دارد.

وی به رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد و گفت:  ما در این زمینه پیرو دستورات دانشگاه علوم پزشکی هستیم و همانطور که رهبرمان همه دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند.