به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: هر انقلاب در شروع با حرکت عاقلانه، عاشقانه و احساسی مردم همراه است و مهم این است که در استمرار انقلاب هم بتوان این همراهی مردم را نگه داشت.

وی با اشاره به اهمیت حفظ نظام، معنویت و کرامت مردم، گفت: در کنار این موارد حفظ سلامت و جان مردم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر انقلاب نتواند سلامت مردم را تأمین کند انگیزه ای برای بقاءش وجود نخواهد داشت.

امام جمعه قم ادامه داد: اینکه وزارت بهداشت برای زدن واکسن تأکید می کند به همین خاطر است زیرا اگر مردم را به حال خودشان رها کنند و به آنها آگاهی برای زدن واکسن ندهند جامعه آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه در سلامت غذای مردم جای تعارف وجود ندارد، افزود: ما نباید ذائقه مردم را به غذاهایی که مناسب جسم و سلامت آنها نیست تغییر دهیم و به خاطر خوش آمدن مردم سلامتشان را به مخاطره بیندازیم.

سعیدی با تأکید بر اینکه جداسازی سبوس از آرد به صورت مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد و نباید به گونه ای باشد که به مردم ضرری وارد شود، تصریح کرد: از طرف دیگر باید فوائد و خواص سیاست‌های تغذیه ای و بهداشتی برای مردم توضیح داده شود تا ضمن آگاهی در اجرای سیاست‌ها همراهی بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی که تحت عنوان طب الصادق علیه السلام و طب الرضا علیه السلام منتشر شده نشان دهنده حکمت و گستره دینی ما است، ادامه داد: همانطور که ما وظیفه و رسالت داریم برای امور دینی مردم کار کنیم در باب بهداشت، تغذیه و معیشت مردم هم رسالت داریم.