به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار جمعی از مسئولان و دبیران این خبرگزاری با آیت الله سید محمد سعیدی که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری سه هدف کلان را پیش روی مجموعه‌های فرهنگی قرار دادند که عبارت از خودسازی، جامعه پردازی و امت سازی است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ شیعی زیارت از جایگاه بالایی برخوردار بوده و از وجوه ممتاز فرهنگ شیعی محسوب می شود، افزود: هدف کلان و مأموریت اصلی انقلاب اسلامی در دوران معاصر بنابر آن چیزی که مقام معظم رهبری فرمودند رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه ما رقبایی در بحث تمدنی داریم، گفت: اندیشمندان غربی و شرقی تغییر جایگاه قدرت از غرب به شرق را اذعان دارند و مقام معظم رهبری هم فرمودند افول قدرت آمریکا حتمی است اما اندیشمندان آمریکایی برنامه هایی را تدارک می بینند که این سقوط و افول را به تأخیر بیندازند.

محققی با اشاره به اینکه چیزی که وجه ممیز تمدن انقلاب اسلامی با سایر نسخه های رقیب است وجود معارف اهل بیت(ع) است که در قله این معارف جایگاه بالای زیارت است، افزود: لازم است که از مجموعه فرهنگی حرم مطهر تقدیر و تشکر کنیم که در راستای خودسازی در مناسبت های مختلف برنامه هایی را دارند و برای رفع مشکلات جامعه کارها و ابتکارات خوبی دارند که در نهایت به امت سازی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش هایی که در قرارگاه ۱۹ دی انجام می شود و تأکید تولیت آستان مقدس بانوی کرامت در ارتباط‌گیری با اهالی رسانه که بازتاب های خوبی داشته است، گفت: تجربه ما نشان داده که هر نقطه ای که دشمن نسبت به آن تمرکز می‌کند تا به تخریب بپردازد، نشان دهنده اهمیت آن نقطه است، تمرکز دشمن بر فرمایشات و سخنرانی‌های تولیت و امام جمعه قم و تلاش برای تخریب و راه اندازی جنگ‌روانی نشان دهنده اهمیت این جایگاه است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در بخش دوم سخنان خود با اشاره به فعالیت های خبرگزاری رسا اظهار کرد: خبرگازری رسا ۱۸ سال سابقه فعالیت دارد و اولین خبرگزاری دینی و حوزوی است که خارج از پایتخت تأسیس شد و مورد اعتماد جریان متدین جامعه و مراجع عظام تقلید واقع شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تلاش شد که برنامه محتوایی و طرح جامعی را برای ارتقاء خبرگزاری رسا با محوریت تحقق حوزه انقلابی داشته باشیم، افزود: برخی به دنبال سکولار کردن حوزه و عافیت طلبی و دوری حوزه از تبعات فعالیت‌ها و کنش‌های انقلابی و سیاسی است.

محققی با بیان اینکه ما به چهل مسأله رسیدیم که از مهمترین مسائل حوزه انقلابی هستند، گفت: این مشکلات اولویت بندی شده اند و در نهایت ۹ مسأله را اولویت کارهای خود در امسال و سال آینده قرار دادیم.

محققی اولویت بعدی را پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی طلاب دانست و گفت: سختی‌ها و فقر عموم طلبه‌ها همیشه بوده ولی در دوره اخیر به خاطر تورم شدید و جریان کرونا خبرهای ناگواری از زندگی معیشتی طلاب می‌رسد و مراجع هم به خاطر مسائل کرونایی وجوهات کمتری را دریافت می‌کنند و دولت هم به خاطر بحث استقلال حوزه نمی تواند کمکی به طلاب داشته باشد که مجموع این مسائل یک معادله حل نشده ای است که دودش به چشم طلاب می رود و سوژه‌های خوبی دست رسانه‌های دشمن در این زمینه می‌دهد.

محققی وظیفه رسانه را روشنگری و مطالبه گری دانست و گفت: ما یک الگوی مطالبه گری در حوزه داریم که خود را به عنوان حوزه انقلابی مطرح کرده ولی روش های مناسبی در پیش نمی گیرند و به نحوی افراطی عمل کرده اند و یک جریان هم نا امید هستند و معتقدند که نمی شود کاری انجام داد ولی خبرگزاری رسا یک مدل مطالبه گری را دنبال می کند که میانه رو باشد.

وی گفت: در حال حاضر ما در خبرگزاری رسا سلسله نشست های «صریح و صمیمی» با مسئولان مؤسسات حوزوی را راه اندازی کردیم و الگوی آرمانگرایی واقع بینانه را در بیان مشکلات و مطالبه گری دنبال می کنیم.