به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در درس اخلاق مدیران آستان مقدس بانوی کرامت که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد اظهار کرد: ارزش انقلاب ما نسبت به انقلاب‌های دیگر در امکانات و سرمایه‌گذاری و توسعه مادی نیست بلکه در کنار آن تربیت نیروهای انقلابی، جوان و ارزشمدار از اولویت‌های انقلاب است.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) اظهار کرد: علی بن ابی طالب علیه السلام نشان دهنده عظمت شأن پدر و مادر خود هستند و ما باید در دعاهای خود از پدری و مادری که انوار پاکی را به عالم خلقت تقدیم کردند یاد کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید ما مؤمنان پاک و خالص را هم امتحان می‌کنیم، افزود: امیرالمؤمنین(ع) در یکی از حکمت‌های نهج‌البلاغه می‌فرمایند هیچ کسی از خدا درخواست نکند که او را از امتحان معاف کند زیرا خدا اراده کرده است که همه ما را امتحان کند و هیچ کسی نیست که از این امتحان معذور باشد.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در ادامه به ما راهنمایی می‌کنند که هر کسی خواست به خدا پناه ببرد از او بخواهد که او را در امتحانات سخت قرار ندهد تا به گمراهی و انحراف مبتلا شود.

سعیدی با بیان اینکه برخی دعاها مستجاب نمی‌شوند، گفت: یکی ازدعاهایی که مستجاب نمی شود این دعاست که از خدا بخواهیم از ما امتحان نگیرد زیرا ما در دنیا مسئولیت‌ها و مأموریت‌هایی داریم و برای تکامل آفریده شده ایم و تکامل هم از مسیر امتحان می گذرد.

وی با بیان اینکه خداوند از پیامبران هم امتحان گرفته است، افزود: خداوند می فرماید ما شما را رها نکرده ایم که هیچ مسئولیتی در دنیا نداشته باشید بلکه هر کسی مأموریت و مسئولیتی دارد و امتیاز ما انسان ها از موفقیت در انجام مسئولیت و امتحانش معلوم می شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: امتحان خدا برای کشف یک مجهول نیست بلکه برای تحقق استعدادها وتوانایی های ما است زیرا در این امتحان ها است که خوبی‌ها و بدی های ما به فعلیت می رسد و صفات درونی ما بروز می کند و مؤمنان خالص و کافران نابود می شوند.

وی با بیان اینکه هرچه امتحان سخت‌تر باشد نتیجه و اجرش هم بیشتر است، گفت: خداوند نمونه یک امتحان سخت را در باب حضرت ابراهیم(ع) بیان کرده است که بعد از مدت‌ها خدا به ایشان اولاد داد و به مرحله ای رسید که می توانست کمک پدر باشد و درحالی‌که حضرت ابراهیم برای ادامه نسل پیامبران به او امید بسته بود اما خداوند به حضرت ابراهیم فرمود باید فرزند خود را ذبح کنی و خداوند از این امتحان به عنوان امتحان بزرگ یاد کرده است.