به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز میلاد حضرت عباس علیه السلام و روز جانباز به دیدار سه نفر از جانبازان دفاع مقدس استان قم رفت.

اسحاق مریدی سرخانی جانباز ۷۰ درصد که در ۴۵ سالگی در عملیات عین خوش در سال ۱۳۶۱ مجروح شد و یکی از فرزندان او نیز شهید و فرزند دیگر هم جانباز ۳۵ درصد است نخستین فردی بود که آیت‌الله سعیدی به دیدار وی رفت.

عباسعلی کمالی جانباز ۷۰ درصد که سال ۱۳۶۱ در ۱۸ سالگی مجروح شد و اکنون نابیناست جانباز دیگری بود که تولیت آستان با وی دیدار کرد.

همچنین آیت‌الله سعیدی امروز با اکبر وفایی جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی که در سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون مجروح شد، دیدار کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در حاشیه دیدار پایانی خود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز میلاد حضرت عباس علیه السلام را روز جانباز نام گذاری کردند تا یاد آور فداکاری‌های افرادی باشد که در مسیر قمر بنی هاشم(ع) حرکت کردند.

وی گفت: امروز گنبد و بارگاه حضرت عباس علیه السلام برای همه ما درس آموز است چراکه از افرادی که آن روز با ایشان جنگیدند و ایشان را به همراه حجت خدا به شهادت رساندند امروز هیچ نامی جز ننگ و رسوایی نیست و هیچ اثری از قبور آن‌ها وجود ندارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه هر کسی برای خدا کار کند کارش ماندگار است، تصریح کرد: افرادی که برای خدا کار و جهاد کردند و در این راه جانباز شدند این عمل آنها سبب ماندگاری آنها است.