به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی در گفت‌وگویی با اشاره به آیه ۲۶ سوره یونس اظهار کرد: خداوند به افرادی که اهل خیر و نیکی هستند دو نوع پاداش می دهد که اول پاداش آن‌ها در این دنیا است و دیگری پاداش در آخرت است.

وی با بیان اینکه خداوند دنیا را سرای ناپایدار و بهشت را سرای صلح و سلامت انسان ها قرار داده است، افزود: اگر انسان سرای صلح آخرت را می خواهد باید اهل خیر و کارهای نیک باشد و به دیگران منفعت برساند ولی اگر به دیگران منفعت نرساند خداوند نه تنها در دنیا نعمت‌ها را از او می گیرد بلکه در آخرت هم دستانش خالی خواهد بود.

عبدی خدمت به محرومان و مستضعفان را از رسالت‌های حرم مطهر بانوی کرامت دانست و گفت: کسانی که بخواهند در کارهای خیر و عام المنفعه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها سهیم باشند به هر مقدار و شکلی که مد نظرشان است می توانند هدایا و نذورات خود را به این آستان مقدس پرداخت کنند.

وی با اشاره به سر فصل های مختلف مدیریت هدایا و نذورات حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: توسعه حرم مطهر و نگهداری ابنیه حرم، عقیقه، چایخانه حرم، اطعام زائران، تهیه قرآن و کتب ادعیه، برنامه های قرآنی و فرهنگی، قربانی، مراسم، موکب اربعین، تأمین ما یحتاج حرم مطهر از قبیل تأسیسات، فرش و … از جمله سرفصل های مدیریت هدایا و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت است و تمام هدایا و نذورات بر اساس نیات مردم در همان راستا هزینه می شود.

مدیر هدایا، نذورات و خیرین حرم بانوی کرامت گفت: تولیت آستان مقدس دغدغه فراوانی در این زمینه دارند و قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است و علاوه بر اطعام زائران و کمک به ابناء السبیل و افراد بی بضاعت با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی، محرومیت زدایی و کمک به محرومان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به روش‌های پرداخت هدایا و نذورات در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: اولین روش حضور در دفاتر هشتگانه هدایا و نذورات در حرم  مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است که در این روش پس از ثبت هدایا در سامانه عقیق، بلافاصله پیامک برای اهدا کننده ارسال می شود.

عبدی افزود: روش دوم مراجعه به پرتال حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به نشانی nazr.amfm.ir  است که در این بخش می توانند در سرفصل های مختلف هدایا و نذورات خود را به راحتی از طریق درگاه پرداخت بانک ملت پرداخت کنند، سومین روش هم شماره گیری کد *۷۴۱*۲۵۱#  است که با تلفن همراه به راحتی قابل انجام است.

وی ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند هدایا و نذورات خود را با روش واریز وجه به شماره حساب های ۰۱۰۵۰۵۸۳۱۲۰۰۳ بانک ملی، ۴۹۱۱۸۳۸۳۸۲ بانک ملت، ۰۱۰۸۰۸۰۱۰۱۰۰۲ بانک صادرات، ۱۶۸۶۸۰۰۱۲۳۳۱۰ بانک سپه و ۳۵۲۰۸۲۵۷۷۹۹۹۹۹۹۱ بانک انصار و شماره کارت‌ ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۸۳۰۲ بانک ملی بنام آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها واریز کنند.

مدیر هدایا، نذورات و خیرین حرم بانوی کرامت با اشاره به برنامه های در دست اجرا برای گسترش فعالیت های مدیریت هدایا و نذورات آستان مقدس فاطمی ادامه داد: باید در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت های خود را گسترش دهیم و روند پرداخت نذورات و هدایا را برای مردم تسهیل کنیم و بتوانیم در حوزه های مختلف عام المنفعه به زائران و نیازمندان خدمات داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح احسان عید تا عید که از مبعث تا نیمه شعبان برگزار می شود، گفت: ماه شعبان ماه پر برکتی است و ما با راه اندازی طرح احسان عید تا عید به دنبال این هستیم که هدایای مردم را در حوزه قربانی جمع آوری کنیم تا در آستانه سال نو بتوانیم به خانواده های نیازمند کمک‌رسانی داشته باشیم و شادی را به خانه‌هایشان هدیه کنیم.