به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، محمدرضا اکبری در گفت‌وگوی خبری با اشاره به پذیرش نذر قربانی در این آستان مقدس ابراز کرد: قربانی قدیمی ترین عبادتی است که سراغ داریم و سابقه قربانی در راه خدا از حج و روزه نیز بیشتر است و فلسفه آن این است که انسان با قربانی کردن، آنچه خود دارد را با خدا تقسیم می کند.
وی با بیان اینکه اسلام قربانی کردن را راهی برای قرب و نزدیکی به خدا دانسته است، افزود: قربانی کردن نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداست و قطع علاقه های روحی و مالی است که باعث تقوای قلب و طهارت نفس می شود.
مدیر خیرین، هدایا و نذورات آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه قربانی دو نوع واجب و مستحب دارد، گفت: قربانی واجب مانند قربانی حاجی در ایام حج و قربانی مستحب مانند عقیقه و یا قربانی اول ماه قمری، قربانی عید قربان، قربانی عام و قربانی نیمه شعبان ودیگر مناسبت‌ها است که حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انجام هر کدام از انواع قربانی مستحب را از طرف مردم متقبل می شود و با انجام قربانی گوشت آن را در همان جهت مصرف می کند.
وی افزود:
علاقه مندان برای نذر قربانی و همچنین انجام عقیقه می توانند به درگاه اینترنتی https://nazr.amfm.ir در پرتال جامع آستان مقدس بانوی کرامت مراجعه کنند و با انتخاب نوع قربانی وجوه لازم را واریز کنند.
وی اضافه کرد: همچنین زائران می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر هدایا و نذورات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز نذورات خود را برای قربانی تحویل این دفاتر دهند.
مدیر خیرین، هدایا و نذورات آستان مقدس بانوی کرامت گفت: هزینه قربانی یک رأس گوسفند ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و علاقه مندان می توانند با واریز وجوه کمتر نیز در ثواب قربانی که با تجمیع این وجوه خریداری و ذبح می شود مشارکت داشته باشند.