به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: عمرانسان با سرعت بالا در حال گذر است و سعادتمند کسی است که از این عمر بهره کافی را داشته باشد.

وی افزود: در آستانه نیمه شعبان قرار گرفته ایم و لازم است مومنین برای شب نیمه شعبان برنامه ریزی کنند و نهایت استفاده معنوی را از این شب مبارک داشته باشند.

فرحزاد گفت: طبق روایت امام باقرعلیه السلام، خداوند به ذات خودشان قسم خورده اند دعای درخواست کنندگان شب نیمه شعبان را مستجاب خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مناجات و شب زنده داری، خلوت با خداوند، دعا و توسل، قرائت ادعیه، عبادت، دعا جهت تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، برپایی مجالس جشن و سرور، شاد کردن دل مومنین و… از اموری است که در شب و روز نیمه شعبان باید انجام شود.

وی تاکید کرد: همدردی با فقرا، آزاد نمودن زندانیانی که نیاز به مساعدت مالی دارند، گره گشایی از مشکلات شیعیان، تامین هزینه های مالی بیماران و… از اموری است که اگر در شب مبارک نیمه شعبان انجام شود ارزش مضاعفی دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: طبق روایت، کسانی‌که با اقوام خود قطع رحم کنند مورد لعن خداوند قرار می گیرند به همین خاطر جایز نیست انسان به خاطر تنگ نظری و بهانه های مختلف با اقوام خود رفت و آمد نکند.

فرحزاد در ادامه گفت: حداقل صله رحم، احوالپرسی و سلام وعلیک و ارسال پیام کوتاه است و جایز نیست به صورت کلی صله رحم قطع شود چرا که در دین اسلام نهی شده است.

وی تاکید کرد: نیمه شعبان فرصت مناسبی برای شاد نمودن دل همدیگر، گره گشایی از مشکلات شیعیان، رفع کدورت ها و روز وساطت جهت ازدواج جوانانی است که مشکلات دارند و با سخت‌گیری خانواده ها نمی توانند ازدواج کنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: در شب میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام قرار داریم و طبق فرموده امام حسین علیه السلام، شبیه ترین انسان‌ها به رسول خدا از نظر خلقت، اخلاق و منطق، حضرت علی اکبر علیه السلام می باشد.