به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، به همت مدیریت بهداشت و درمان حرم بانوی کرامت در آستانه نیمه شعبان طرح نظارت ویژه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر آغاز شد.

مهدی عباسیان در گفت‌وگویی در این رابطه اظهار کرد: طرح نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی یک طرح مشترک است که خادمان آستان مقدس فاطمی در کنار کارشناسان مرکز بهداشت قم و داوطلبان جمعیت هلال احمر در ایام نیمه شعبان راهنمایی های لازم بهداشتی را به زائران و مجاوران ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد یک محیط آرام و امن برای زائران است، گفت: کارشناسان بهداشت و درمان و آمران سلامت جمعیت هلال احمر در درب‌های ورودی حرم مستقر می شوند و با توزیع ماسک در میان زائران و تذکر به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فراهم شدن محیطی امن در حرم مطهر کمک خواهند کرد.

مدیر بهداشت و درمان حرم بانوی کرامت افزود: این طرح مشترک ویژه ایام نیمه شعبان است و در ایام نوروز نیز جمعیت هلال احمر با عنوان آمران سلامت در حرم مطهر حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت و درمان حرم مطهر در بخش های مختلف حرم از جمله سرویس های بهداشتی، وضوخانه ها، رواق ها و … بر روند ضد عفونی و رعایت مسائل بهداشتی نظارت دارند.

عباسیان گفت: کارشناسان بهداشت و درمان در ۱۴ درب ورودی حرم در بخش‌های خواهران و برادران مستقر هستند و از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ شب به زائران حرم بانوی کرامت خدمت رسانی می‌کنند.