به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سید عبدالحمید رضوی در گفت‌وگویی با اشاره به افزایش مراجعه زائران ایرانی و خارجی در درمانگاه حضرت معصومه سلام الله علیها از ابتدای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: درمانگاه حضرت معصومه سلام الله علیها در مجموع روزانه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خدمت به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها ارائه می دهد.

وی ابراز کرد: با توجه به حضور پرشمار زائران غیرایرانی در حرم مطهر بانوی کرامت و مناسب بودن قیمت خدمات درمانی داخل کشور نسبت به کشورهای دیگر اکثریت مراجعه کنندگان به دارالشفای حضرت معصومه سلام الله علیها از زائران غیر ایرانی هستند.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به خدمات درمانی حرم مطهر بانوی کرامت به زائران و مجاوران افزود: درمانگاه حرم مطهر بانوی کرامت در بخش داروخانه روزانه به ۱۵۰۰ نفر، آزمایشگاه به ۵۰ نفر، رادیولوژی به بیش از ۱۰۰ نفر، پزشک عمومی به بیش از ۳۰۰ مراجعه کننده و دندان پزشکی روزانه به بیش از ۳۰۰ نفر خدمت می دهد.

وی اضافه کرد: خدمات سنوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، کلینیک مامایی، کلینیک چشم پزشکی، کلینیک قلب، کلینیک گفتار درمانی و کلینیک فوق تخصصی از دیگر بخش های درمانگاه حضرت معصومه سلام الله علیها است که روزانه مراجعه کنندگان زیادی را پذیرش می کنند.

رضوی ادامه داد: در حوزه بهداشت هم با توجه به گرمای هوا و افزایش تعداد زائران، صحن ها و رواق ها روزانه ضدعفونی می شوند و آب آشامیدنی کنترل می شود و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌ها نیز تشدید شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان نسبت به سال گذشته مراجعات بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است، گفت: این روند ارائه خدمت رو به افزایش است و با توجه به تعطیلات، پیش‌بینی می‌شود که زائران ایرانی و بین المللی بیشتری از خدمات درمانی حرم مطهر بانوی کرامت بهره‌مند شوند.