به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: مباحث روزهای گذشته مربوط به آیه ۴۶ سوره عنکبوت و در خصوص مناظره و جدال احسن با اهل کتاب بوده است.

وی گفت: نمی توان به واسطه زور و شمشیر اعتقادات خود را به دیگران تحمیل کرد چرا که عقیده از عقد می‌آید و یک مسئله باطنی و دورنی است.

رفیعی خاطر نشان کرد: ممکن است گروهی کشوری را به زور تصرف کند اما نمی‌توان با زور و قدرت نظامی عقیده فکری یک کشور را تصرف کرد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هر صاحب دینی برای خود دارای احترام است حتی اگر یهودی و مسیحی باشد، نمی توان در دنیا با صاحبان ادیان الهی دعوا و مشاجره کنیم به ویژه با صاحبان ادیان الهی که بر اساس قانون اساسی باید با آن‌ها با احترام برخورد کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: استفاده از الفاظ و محتوای زیبا و پرهیز از اهانت و جدال احسن طبق اصول باید در مناظرات با صاحبان ادیان الهی رعایت شود.

وی در ادامه گفت: باب مناظره و جدال احسن باید همیشه استمرار داشته باشد چرا که دوران سفسطه بافی و مخلوط نمودن حق و باطل و فحاشی و اهانت کردن گذشته است و باید ادیان الهی طبق اصول به مناظره بپردازند.

رفیعی اظهار داشت: عده ای در فضای مجازی به تبلیغ ادیان دیگر می پردازند و کلیپ درست می کنند و ذهن جوانان را مخدوش می کنند در حالی که این اقدامات اصلا صحیح نیست بلکه باید آن ها پای مناظره بیایند و در فضای درست مناظره کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: دوران تکرار سخنان لغو و بیهوده وهابیت در امور عقیدتی و تخریب عقاید شیعیان گذشته است و باید تمامی مناظرات در فضای علمی انجام شود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عده ای از پیروان ادیان دیگر حاضر به قبول سخن حق نیستند و همواره به دنبال  جنگ و ظلم هستند و مسیر حیوانیت را در پی گرفته اند که این گروه خارج از مناظره محترمانه هستند.

رفیعی اظهار داشت: خداوند به نبی خدا می گوید به اهل کتاب بگو چند چیز باور و منظومه فکری ما مسلمانان است که اولین آن قرآنی است که بدون تحریف است، کتاب آسمانی انجیل را قبول داریم و خدای ما مسلمانان و شما مسیحیان هم یکی است و ما مسلمانان همانند شما تسلیم خداوند هستیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق آیات قرآن کریم تمامی اهل کتاب یکی نیستند و و عده ای به دین اسلام ایمان می آورند اما کسانی که لجاجت را پیشه خود سازند و حاضر به قبول سخن حق نباشند مسیر کفر را طی خواهند کرد.

رفیعی در پایان تاکید کرد: ما همواره از مناظرات عالمانه در فضای صمیمی استقبال خواهیم کرد چرا که دین اسلام یک دین شفاف و روشنی است و طبق آیات قرآن کریم ما افتخار داریم که برای دعوت به دین اسلام اصلا نیازی به زور نداریم بلکه دعوت بر اساس علم، عقل، منطق و اصول حقیقی و بر اساس آموزه‌های الهی است.