به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان نخستین محفل چند ملیتی ترتیل‌خوانی قرآن کریم را ویژه دختران نوجوان برگزار می‌کند.

محفل قرآنی «دختران بهشتی» از ۱۴ فرودین‌ماه همه روزه از ساعت۱۱:۳ تا۱۲:۳۰ در سالن ولایت صحن صاحب الزمان(عج) آستان مقدس بانوی کرامت ویژه دختران گروه سنی ۱۱ تا ۱۶ سال برگزار می شود.

تبیین آیات موضوعی روز، صلوات قرآنی، ترتیل دو صفحه از قرآن کریم، برپایی میز کتاب، میز ختم ثقلین و برپایی میز هنری نوجوانان با هدف آموزش هنرهای تجسمی از سوی کارشناسان هنری متناسب با موضوع روز و آموزش هنر نقاشی و خوشنویسی از برنامه‌های محوری این محفل قرآنی برای دختران نوجوان است.

برگزاری مسابقه‌های متنوع، انجام قرعه کشی و برگزاری اختتامیه شگفت انگیز برای شرکت کنندگان فعال از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی برای نوجوانان شرکت کننده است.

همچنین در این محفل قرآنی هر روز، از جزء مربوطه، آیه شاخصی انتخاب شده و طبق موضوع آیه، مسابقات کتبی طراحی می‌شود و هر روز بعد از اینکه مسابقات و جداول مربوط به مسابقه از سوی نوجوانان حل شد، بعد از مشخص شدن رمز جدول موضوع بحث روز همسو با آیه شاخص همان جزء مطرح می‌شود و پس از آن کارشناسان معارفی رواق دختران نوجوان که بیشتر آن‌ها مبلغ و از اساتید حوزه های علمیه هستند به مدت۳۰ دقیقه مباحثی را مرتبط با آیه شاخص روز برای نوجوانان شرکت کننده در محفل توضیح می‌دهند.

میز هنر این محفل نیز با هدف انس دختران نوجوان با هنر متعالی انقلاب و هنر دینی طراحی شده است و در سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی نوجوانان با انواع هنرهای تجسمی در میز هنر آشنا شدند.

تصویرسازی، نقاشی، تصویرسازی دیجیتال، سیاه قلم هایپر رئال و دیگر سبک های هنری از مهم ترین سبک های هنری هستند که در محفل « دختران بهشتی» به دختران مسلمانان با ملیت‌های مختلف آموزش داده شده و آموزش کلاژ آبرنگ، کلاژ تکنیکی، طرح های مدادی کلاژ و خوشنویسی از هنرهای هستند که در میز هنر به نوجوانان آموزش داده می شوند.

نوجوانان شرکت کننده در این محفل از ملیت های افغانستانی، عرب و پاکستانی هستند و نوجوانان از دیگر ملیت ها هم به صورت محدود در این محفل حضور دارند.

لازم به ذکر است، ظرفیت پذیرش محفل کامل شده است و با توجه به تکمیل ظرفیت پذیرش جدید صورت نخواهد گرفت.