به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم تودیع و معارفه مدیر حراست حرم مطهر بانوی کرامت با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس قم، معاونان و مدیران این آستان مقدس پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم رجبعلی قاسمی با اعطای حکمی از طرف آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت به عنوان مدیر حراست این آستان مقدس برای مدت یک سال منصوب شد و از رضا امین جعفری مدیر سابق حراست آستان مقدس بانوی کرامت با اعطای لوحی تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم امین‌جعفری مدیر سابق حراست آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها یک سازمان فضیلت محور محسوب می شود، گفت: سازمان های فضیلت محور بر اساس فضایل اخلاقی شکل می گیرد و اساس کار در این سازمان‌ها اخلاق است بنابراین کارکنان و مدیران در این سازمان ها اخلاق مدار هستند و فعل و انفعالات و جابجایی ها بر اساس اخلاقیات انجام می شود.

وی با بیان اینکه بنده در مدت مدیریت سعی کردم در کنار رعایت شرع و قانون نگاه ویژه‌ای به اخلاق داشته باشم و کرامت افرادی که دراین مجموعه هستند را در حد امکان حفظ کنم، افزود: در حوزه حفاظت های فیزیکی از زائران تجدید نظر انجام دادیم و اقدامات خوبی در راستای حفظ کرامت زائران انجام شد.

مدیر سابق حراست آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: در این دوره در حوزه اسناد و آی تی هم دیجیتال سازی اسناد را انجام دادیم که خود به سطح امنیت اطلاعات و طبقه بندی اسناد محرمانه کمک می کند.

وی افزود: در حوزه پایش تصویری و دوربین های مدار بسته هم رشد ۳۰۰ درصدی داشتیم و همه اینها را مرهون عنایات حضرت معصومه سلام الله علیها، رهنمودهای تولیت آستان مقدس و همکاری معاونان و مدیران آستان مقدس می دانم و از همه آنها کمال تشکر را دارم.

امین‌جعفری گفت: امیدواریم هر قدمی که در راستای امنیت و اعتلای ایران اسلامی به ویژه استان قم و خاصه حرم کریمه اهل بیت(س) برداشته می شود مورد رضایت خدای متعال و مورد توجه حضرت معصومه سلام الله علیها قرار بگیرد.

در ادامه قاسمی مدیر جدید حراست آستان مقدس بانوی کرامت گفت: خدا را شاکریم که دوباره توفیق داد که به عنوان کسی که می خواهد نوکر خادمان اهل بیت(ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها باشد در این مکان مقدس حضور داشته باشم و خدمت کنم.

وی با بیان اینکه همه ما امانتدار هستیم و باید فردا در قبال این امانت‌ها پاسخگو باشیم، افزود: حراست تافته جدا بافته از مجموعه نیست و جزئی از کل آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است؛ بنابراین نباید جزیره ای عمل کند.

مدیر جدید حراست آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه قوانین و مقررات حراستی منافاتی با همکاری و ارتباط از نزدیک با مجموعه های مختلف ندارد، افزود: اگر همه ما خود کنترلی، خود مراقبتی و خود حراستی داشته باشیم می توانیم بر زیر مجموعه خود هم کنترل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما در این مجموعه به دنبال هم صدایی، هم رنگی و همدلی هستیم، ادامه داد: برای کاهش آسیب های یک سیستم خوب است که بر اساس موازین شرعی در مرحله اول نیروها را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اگر می بینیم که با تذکر مشکل حل و فصل نمی شود حراست در جریان قرار بگیرد و حراست هم ابتدا ناصحانه در قبال تخلفات برخورد خواهد کرد و در مرحله بعد برخورد صورت می گیرد.