به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن تبیین مناسبت‌های ایام، به سالروز رحلت عبدالعظیم حسنی و حضرت حمزه علیهماالسلام و فضائل شخصیتی ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: در روایتی، رسول الله در خواب عمویشان حضرت حمزه و پسر عمویشان جعفر طیار را می بینند که در بهشت از برکات الهی بهره مندند؛ پیامبر اعظم(ص) برای ذکر این موضوع به اصحاب، از حضرت حمزه می پرسند، در آن عالم افضل اعمال را چه چیز یافتید؟ و ایشان حب علی بن ابیطالب(علیه السلام)، آب دادن و صلوات بر پیغمبر و آل او را افضل اعمال و برترین افعال ذکر می کنند.

فرحزاد، افزود: رسول الله(صلی الله علیه و آله) پس از شهادت حضرت حمزه، و مشاهده پیکر ایشان، گریه کردند و فرمودند؛ من درعمرم جایی سخت تر از این موقعیت نایستاده‌ام.

وی با بیان این که اگر کسی بهشت را در خواب ببیند از شوق بهشت توانش را از دست خواهد داد، اظهار داشت: امیر المونین علی علیه السلام در رابطه با متقین می فرمایند، اگر اجلی که خداوند متعال برای متقین تعیین نموده، فرا برسد؛ روح ایشان از شوق بهشت ی لحظه تحمل کالبد بدن را نخواهند داشت.

فرحزاد، در ادامه به ویژگی های بهشت و موهبت های الهی آن اشاره کرد و ابراز داشت: باید هراندازه در توان داریم برای افزایش محبت امیر المومنین علی(علیه السلام) به کار گرفته، عمر خویش را صرف این افضل اعمال که مسیر بهشت از آن می گذرد، نماییم.

وی با تاکید براین که اگر حب امیر المومنین علی علیه اسلام در وجود فردی نهادینه شود، آتش جهنم را نخواهد دید، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی امیر المومنین علی علیه السلام تقسیم کننده بهشت هستند و عابران پل صراط، اذن عبورشان امیر المومنین علی علیه السلام است.

سخنران این مراسم، در ادامه ضمن تاکید بر محبت زائد الوصف رسول الله(صلی الله علیه و آله) به امیر المومنین علی علیه اسلام، به روایتی در رابطه با سیره پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و یادآور شد: اگر نبی مکرم اسلام صلی الله علیه در مجلسی حضور می‌داشتند، فقط مولا امیر المومنین علی علیه اسلام اذن داشتند تا دست نبی مکرم اسلام را بگیرند و ایشان را برای ایستادن یاری کنند.

وی با تاکید بر این که اهل دنیا مجذوب و دیوانه زیبایی‌های فریبنده دنیا هستند، خاطرنشان کرد: مومنین همواره خود را غوطه ور در عشق خداوند و معشوق بندگان صالح  ذات اقدس اله قرار می دهند.

فرحزاد، در پایان ضمن اشاره به فضائل ذکر صلوات و آب رسانی، اظهار داشت: آب دادن، شامل تمام موارد آب رسانی به محرومان و مناطق محروم از این موهبت الهی می شود.