به گزارش آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار کرد: این دو شخصیت بزرگ با مجاهدت‌ها و در نهایت با شهادت و وفاتشان نقش زیادی در توسعه فرهنگی، اسلامی و قرآنی داشتند.

وی با اشاره به قتل فجیع حضرت حمزه(ع) به دستور همسر ابوسفیان گفت: کار عظیم و ارزشی که توسط پیامبر(ص) بعد از قتل حضرت حمزه انجام شد پذیرفتن توبه قاتل حضرت بود که اگر توسط کسی به غیر از پیامبر(ص) انجام شده بود جای حرف داشت و نشان می دهد اگر خدا را آنطور که است به مردم معرفی کنیم طرفداران زیادی پیدا می‌کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز به اندازه ثواب زیارت امام حسین علیه السلام است، افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ترازی بود که امام هادی علیه السلام به اصحابی که از ری می آمدند سفارش می کردند که به او مراجعه کنند و سلام امام را به او برسانند.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عقاید خود را به امام هادی علیه السلام عرضه می‌کرد، گفت: این عمل او نشان دهنده انصاف و تواضع او است تا در مرحله اول عقاید خود را پالایش کند و سپس عقاید درست را به مردم انتقال دهد.

سعیدی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام فرمودند اگر محاسن کلام ما را به مردم منتقل کنید از ما تبعیت خواهند کرد، گفت: بسیاری از انحرافاتی که وجود دارد به خاطر این است که محاسن کلام اهل بیت(ع) به درستی منتشر نشده و نمی شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کلام اهل بیت(ع)، قرآن هم به خوبی تبیین نشده است، گفت: جهاد تبیین که مقام معظم رهبری نسبت به آن تأکید می کنند باید در زمینه قرآن هم شکل گیرد و بر ما واجب است که قرآن کریم را تبیین کنیم.

تولیت آستان مقدس قم افزود: ما امروز افتخار می کنیم که در مدارس و دانشگاه ها برنامه های قرآنی برگزار می شود در حالی که در دوران رژیم گذشته حرفی از قرآن در مدارس و دانشگاه ها نبود و جمهوری اسلامی توانست قرآن را به صحنه بیاورد.