به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سیدموسی حسینی کاشانی و امیرعلی عموزاده مدیرکل‌های سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت الله سعیدی دیدار کردند.

آیت‌الله سعیدی با تشکر از سیدموسی حسینی کاشانی بر حسن اخلاق و تعامل خوب وی در استان با سایر نهادها اشاره و اظهار کرد: قم با استان های دیگر متفاوت است و حسینی کاشانی بر این موضوع اعتقاد داشت و همین موضوع باعث خوشنامی وی در استان بود.

وی با بیان اینکه این جایگاه‌ها امانت خداوند است و ما باید به وظایف خود عمل کنیم، گفت: باید برای خدا کار کنیم زیرا افراد غیر خدا زیاد هستند و دیر هم راضی می شوند ولی خدا یکی است و زود هم راضی می شود و بهترین کار این است که برای خدا کار کنیم و او را راضی کنیم.

هاشمی در این دیدار با بیان اینکه نگاه مجموعه وزارت ارشاد به قم نگاه استانی نیست، اظهار کرد: حوزه علمیه قم عقبه تئوریک نظام است و نه تنها جنبه ملی بلکه وجهه بین المللی و جهان اسلامی دارد.

وی افزود: انتظار ما از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم این است که بتواند از ظرفیت های فرهنگی و هنری حوزه علمیه قم استفاده کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسأله شورای فرهنگ عمومی در این دولت جدی گرفته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در زمینه بودجه شورای فرهنگ عمومی گرفته شده ولی واقعیت این است که ظرف فرهنگ را در بودجه کشور کوچک گرفته اند و این بودجه در نهادهای مختلف تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه برای تقویت ضرب آهنگ پیشرفت، کارهای فرهنگی باید قرارگاهی عمل شود، افزود: کار قرارگاهی در سایه شورای فرهنگ عمومی امکان پذیر است از این رو دولت این شورا را جدی گرفته و فرصتی برای به خط کردن ظرفیت های فرهنگی در استان ها می‌داند.

گفتنی است در این نشست سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از حسن نظر و حمایت های آیت الله سعیدی تشکر کرد و امیرعلی عموزاده به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز امیدواری کرد که در این جایگاه بتواند به اهل بیت(ع) خدمت کند.