به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیین تجلیل از خانواده ۲۰ شهید فراجا پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در این مراسم با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی الحجه، عید غدیر و نصب امیرالمؤمنین علیه السلام به خلافت و امامت جامعه مسلمین را در رأس همه مناسبت های این ماه دانست و اظهار کرد: ما وظیفه داریم که این مناسبت ها به ویژه عید سعید غدیر را گرامی و یاد این روز را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) از طرف خداوند مأموریت پیدا کردند که پایه های خانه خدا را به کمک فرزندشان حضرت اسماعیل بنا کنند، گفت: خوب است که انسان اگر کاری برای خدا انجام می دهد بعد از آن دعا کند و چیزی از خدا بخواهد و حضرت ابراهیم(ع) نیز بعد از کار مهمی که انجام دادند و پایه های خانه خدا را بالا آوردند چند دعا کردند که یکی از دعاهای ایشان این بود که برای شهر مکه امنیت قرار دهد و بعد هم خواست که معیشت و وضع اقتصادی مردم خوب شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برخی از نعمت ها مانند قرآن کریم حفاظت و امنیتش را خود خدا بر عهده گرفته است، افزود: بعضی از نعمت ها را خدا به ما داده و از ما خواسته که خودمان آن را حفظ کنیم و یکی از این نعمت ها امنیت است؛ بنابراین مردم گاهی قدر امنیت را نمی دانند و کفران نعمت می کنند و این امنیت از انها سلب می شود.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) خانه کعبه را بنا کردند و امنیتش را هم برقرار کردند ولی حفظ امنیت با مردم بود و تا وقتی خود حضرت بودند امنیت خانه خدا هم حفظ شد ولی وقتی مردم از امنیت خانه خدا غافل شدند همان خانه ای که مرکز توحید و عبادت خدا بود محل نگهداری بت و مرکز کفر شد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه حفظ امنیت هزینه دارد و باید مردم هزینه آن را بدهند، گفت:  این هزینه گاهی با بذل مال است و گاهی با مراقبت، حراست و نگهداری است و گاهی اوقات هم حفظ امنیت خون می خواهد و شهدا هزینه هایی هستند که برای حفظ امنیت صرف می شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد از هزینه هایی که برای امنیت داده ایم غافل هستند، گفت: باید با بزرگداشت شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام آنها افراد جاهل و غافل را آگاه کنیم تا قدردان نعمت بزرگ امنیت و هزینه ای که برای آن شده است باشند.

در ابتدای این مراسم میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه امیدواریم همه ما بتوانیم راه شهدا که راه امام حسین علیه السلام و ائمه(ع) است را ادامه دهیم و بر حفظ انقلاب و ارزش های خود موفق باشیم، گفت: اکثر شهدای مدافع امنیت مظلومانه به شهادت رسیدند و با شهادت خود بار سنگینی را بر عهده همرزمان خود گذاشتند.

وی با بیان اینکه همه ما این مسیر را با قوت بیشتر در رکاب ولایت دنبال خواهیم کرد، افزود: این اطمینان را به مادران عزیز شهدا می دهیم که نیروهای فراجا نخواهند گذاشت خون این شهدا پای مال شود و با تمام توان از آرمان های این شهدا دفاع خواهند کرد تا زمینه برای حضور و ظهور امام زمان(عج) آماده شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از فرزندان و خانواده شهدای امنیت فراجا با اهدای هدایایی تقدیر شد.