به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، همزمان با آغاز ماه ذی القعده و شروع جشن های سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام و اغاز جشن های این دهه با عنوان «دهه کرامت» اولین روز از دهه کرامت مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

شعار اولین روز از این دهه باشکوه «دختران فاطمی؛ نور چشم اهل خانه» است که انتخاب این شعار بهانه خوبی برای معرفی دختران فاطمی ایران زمین است که نور چشم اهل خانه و امام زمان(عج) هستند.

دختران محجبه عفیف و با حیای ایرانی همه نور چشم اهل خانه و نه‌تنها نور چشم اهل خانه بلکه چنین دخترانی نور چشم امام زمان عج الله نیز هستند؛ چرا که تربیت نسل فاطمی و سربازان امام زمان چه دختر و چه پسر با چنین دختران شایسته ای به عنوان مادران و مربیان نسل آینده است.

رسول خدا صلی الله علیه و آله در حجه الوداع برای اینکه امت اسلامی پس از رحلت شهادت گونه ایشان دچار انحراف نشوند و بتوانند امت الگو و نمونه باشد و از راه راست و صراط مستقیم منحرف نشوند، فرمودند که من در میان شما دو میراث گرانبها به ارث می گذارم که پس از من اگر در تمامی اعصار و عصر آخرالزمان به آن مراجعه کنید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو میراث که مسلمانان پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله ماموریت اقتدا به آن دو را دارند کتاب خدا و امام معصوم از نسل پیامبرخدا به عنوان معلم قرآن است؛ در دوران ما که در عصر غیبت کبرا هستیم و امام معصوم به عنوان آخرین ذخیره الهی در غیبت از نظرهاست، امت اسلام وظیفه دارند تا ظهور امام معصوم و موعود جهانی که برپاکننده حکومت عدل الهی است و جهانیان به واسطه قیام و حاکمیت این موعود تحت لوای یک امام قرار گرفته و یک امت واحد می شوند از نایبان امام یعنی فقیه جامع الشرایط عادل اطاعت کنند و براساس کتاب خدا که قرآن کریم است و سیره امام معصوم عمل کنند؛ بنابراین پذیرش ولایت فقیه جامع الشرایط عادل و تبعیت از کتاب خدا در عصر غیبت از مهم ترین رسالت های مسلمانان منتظر و شیعیان است.

شیعه منتظر ضمن پذیرش ولایت عمومی فقهای جامع الشرایط به کتاب خدا نیز اقتدا می‌کند و بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای بر نهضت انس با قرآن و حفظ قرآن اتکا دارند و از آنجایی که دختران مربیان نسل آینده هستند اقتدا و انس این گروه به قرآن ضمن شایستگی در عرصه تربیت دینی در موفقیت و توسعه تمدن اسلامی اهمیت ویژه ای دارد؛ چرا که براساس آموزه های دینی؛ ملت و امتی متمدن قلمداد می شود که این ملت و امت بیدار باشند و در پناه بصیرت و بیداری با توطئه های دشمن مقابله کرده و نسلی بیدار و با بصیرت در راستای توسعه ارزش های دینی تربیت کنند و در این میان همانطور که بیان شد نقش دختران نقش کلیدی است

دختران فاطمی؛ نور چشم اهل خانه

۱۴ سال بیشتر ندارد، سنی که دختران هم سن و سال او به بازی و امور روزمره مشغول هستند؛ اما این دختر که زهرا نام دارد همچون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، الگوی جهانی و شایسته برای دختران برای خود هدفی بزرگ انتخاب کرده است.

سنش کم است ولی هدفش بسیار بزرگ و باشکوه است می خواهد معلم دختران و کودکان سرزمینش باشد، می خواهد به عنوان معلم قران آنها را درمسیر سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و بندگی خداوند راهنمایی کند.

وقتی با این دختر کم سن و سال که فرزند دوم یک خانواده شش نفره است به گفت وگو می نشینی می بینی با وجود اینکه چهار خواهر و برادر دارد ولی بسیار بلند همت است؛ چرا که برای هدفی که انتخاب کرده به بلندای همان هدف تلاش کرده و در مدت ۶ ماه حافظ کل قرآن کریم شده است.

وقتی از زهرا خرسند رفتار می پرسی چه چیزی موجب شده است که سختی مسیر بسیار دشواری که انتخاب کرده است در کامش شیرین شده می‌گوید عشق و علاقه به حفظ قرآن این مسیر سخت را برای او بسیار آسان و شیرین کرده است؛ زهرا می‌گوید دعای اهل بیت علیه‌السلام و کسب اجازه از بانوی کرامت موجب شده که این توفیق بزرگ نصیبش شود و الا انجام این کار در مدت زمان به این کوتاهی بدون اذن و همراهی اهل بیت علیه‌السلام غیرممکن بود و به بیان دیگر این زمزمه مَحبت معلمی اهل بیت علیه السلام بود که این توفیق را به این دختر کمک سن سال عنایت کرد.

زهرا؛ نور چشم اهل خانه

مادرش می گوید همت زهرا بسیار مثال زدنی است و زهرا فقط حافظ قرآن نیست بلکه عامل به کلام وحی نیز هست

مادر زهرا بیان می‌کند که این دختر بسیار خوش اخلاق است و این اخلاق خوش از هنگامی که زهرا حافظ کل قرآن شده نسبت به گذشته دو چندان شده است.

مادر زهرا تأکید می‌کند که این نوجوان قرآنی به برادرانش که کوچکتر از او هستند قرآن را آموزش می دهد و به آنها یاد می دهد که چگونه مطابق قرآن در خانه و اجتماع عمل کنند.

مادر زهرا بیان می‌کند که او در کارها به آنها کمک می کند و می گوید که اخلاق زهرا موجب شده که در خانه، مدرسه و جامعه همه او را دوست بدارند و جذب او شوند.

مادرش می گوید زهرا در خانه و مدرسه و همچنین در جامعه به واسطه اخلاق خوشی که دارد نور چشم اهل خانه، مدرسه و جامعه است و با وجود اینکه کم سن و سال است نسبت به جامعه دغدغه مند رفتار می‌کند و بی‌تفاوت از کنار مشکلات نمی‌گذرد که همین موضوع موجب الگو برداری خواهر، برادران و همکلاسی هایش از او شده است و آنها سعی می‌کنند مانند زهرا در بندگی خداوند و عمل به قرآن کوشا باشند و آن‌ها نیز با الگوبرداری از زهرا در مسیر حفظ و انس با قرآن قدم برداشته اند و از او تبعیت می کنند.

زهرا خرسند رفتار بیان می‌کند که از طریق پدرش با مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها آشنا شده و در مدت۶ ماه به صورت تلفنی با کمک خانم جعفری حافظ کل قرآن کریم شده است.

خانواده پرجعیت مهم ترین عامل موفقیت/ داشتن خواهر و برادر موجب نشد که پدر و مادرم برای من وقت کمتری اختصاص دهند

این دختر نوجوان تهرانی بیان می‌کند که خانواده و خواهر و برادران زیاد نه تنها موجب نشده است که والدینش برای او وقت کمتری اختصاص دهند بلکه بیان می‌کند که هر وقت خسته می شد این خواهر و برادرانش بودند که با کمک به او به او روحیه داده و بیان می کردند که او به آسانی می تواند حافظ کل قرآن شود و با این حمایت های روحی و معنوی اعضای خانواده بوده که زهرا توانسته همزمان با فصل پاییز حفظ قرآن را شروع کند و در مدت ۶ ماه به صورت تلفنی حافظ کل قرآن شود و در اردیبهشت ماه این دختر نوجوان امتحان حفظ کل قرآن کریم را داده و در حال حاضر مشغول تثبیت قرآن کریم است.

زهرا بیان می‌کند که حمایت ها و روحیه دادن های شبانه روزی خانم جعفری، استاد قرآنش در مرکز قرآن و حدیث موجب شده که سختی ها مسیر برایش شیرین شود و بتواند در کوتاه ترین مدت زمان ممکن حافظ کل قرآن شود.

حفظ قرآن؛ بزرگترین افتخار برای من/ اذن و دعای حضرت معصومه(س) مرا حافظ قرآن کرد

این نوجوان حافظ کل قرآن کریم می گوید که قبل از شروع به حفظ به اهل بیت و حضرت معصومه سلام الله علیها توسل جسته و برای حفظ قرآن از بانوی کرامت و اهل بیت علیه السلام کسب اجازه کرده است.

او می‌گوید توسل به اهل بیت و حضرت معصومه سلام الله علیها موجب شده که این توفیق بزرگ را کسب کند.

زهرا تاکید می‌کند که اگر دعای اهل بیت و حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان الگوی دختران در حق او نبود، نمی توانست به چنین توفیق بزرگی یعنی حفظ کل قرآن کریم مفتخر شود.

دختران فاطمی؛ ادامه دهنده منش و شیوه بانوی کرامت/ دختران فاطمی میراث دار حضرت معصومه سلام الله علیها هستند

زهرا می‌گوید همانطور که حضرت معصومه سلام الله علیها در عصر خود برای دفاع از امام معصوم و حمایت از ولایت به پا خواسته اند او نیز با حفظ قرآن و آموزش قرآن به تمامی کودکان و دختران هم سن و سالش می خواهد برای دفاع از امام زمان(عح) و اسلام قیام کند و با بیان آموزه های قرآنی در جامعه همچون حضرت معصومه سلام الله علیها حافظ حریم ولایت و سرباز امام عصر باشد.

او حفظ قرآن کریم، عمل به قرآن و انس با قرآن را از مهم ترین رسالت های دختران فاطمی در عصر آخرالزمان بیان می کند و می گوید دختران فاطمی باید با حفظ قرآن، انس با قرآن و عمل به دستورات قرآن همچون حضرت معصومه سلام الله علیها برای دفاع از ولایت هجرت خود را آغاز کنند و یاریگر مردم در مسیر حرکت به سوی امام زمان باشند.

دختران فاطمی با حفظ قرآن کریم و تعلیم آموزه های قرآنی به نسل آینده می توانند هر کدام فاطمه معصومه ای در عصر خود باشند

وی با بیان اینکه دختران فاطمی با حفظ قرآن کریم و تعلیم آموزه های قرآنی به نسل آینده می توانند هر کدام فاطمه معصومه ای در عصر خود باشند، ادامه داد: حافظ قرآن شدن به معنای این نیست که فقط دختران و نوجوانان قرآن را حفظ کنند و کار دیگری را انجام ندهند بلکه حفظ قرآن موجب می شود که انسان به شایسته ترین شکل ممکن وظایف روز مره خود را انجام دهد؛ چرا که حافظ قرآن به عنوان الگو در جامعه مطرح می شود و باید روز به روز در عمل به قرآن

هدفمند تر از گذشته عمل کند؛ زیرا اگر حافظ قرآن عامل به قرآن نباشد مطابق آیات قرآن کریم در قیامت مورد بازخواست شدید خداوند قرار می گیرد؛ چرا که کسی که می داند با کسانی که نمی دانند طبق فرمایش قرآن یکسان نیستند و به بیان دقیق تر حافظ قرآن باید در رفتار و منش قرآن مجسم باشد و با عمل دقیق به آموزه های قرآن دعوتگر مردم و جهانیان به سوی کلام حق باشد؛ بنابراین دختران حافظ قرآن کریم؛ دختران فاطمی هستند و چنین دخترانی نه تنها نور چشم اهل خانه بلکه باید با عمل به قرآن نور چشم امام زمان عجل الله و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز باشند و در زندگی با اهتمام به آموزه های قرآن تفاوت یک حافظ قرآن با دیگران را در جامعه برجسته کنند؛ بنابراین همانطور که بیان شد دختران فاطمی و حافظ قران، نور چشم اهل خانه و تمدن نمونه و وسط اسلامي هستند.

اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی امام زمان بدون نوجوانان و جوانان فاطمی معصومه سرشت غیرممکن است

این نوجوان حافظ قرآن کریم با بیان اینکه حفظ قرآن و انس با قرآن بیمه کننده جوانان و نوجوانان در عصر اخر الزمان در برابر وسوسه ها و اغواگری های شیطان است، یاداور شد: نوجوانان و جوانان ایرانی چه دختر و چه پسر با فراگیری قرآن باید انقلاب اسلامی را به انقلاب امام عصر متصل کنند و این اتصال بدون جوانان و نوجوانان فاطمی که معصومه سرشت عمل کنند ممکن نخواهد بود.