پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها| خداوند انسان و جن را به‌عنوان مخلوقاتی با قدرت تفکر و اراده آفریده است و مهم‌ترین وجه تمایز آنها از سایر مخلوقات در عالم کائنات قدرت انتخاب و اختیار است.

 خداوند این دو مخلوق را برخلاف دیگر مخلوقات مختار آفریده و به‌واسطه همین‌قدرت اختیار می‌توانند مسیر رشد و سعادت خود را انتخاب کنند؛ به بیان دقیق‌تر سرنوشت انسان‌ها و جنیان در گرو انتخاب‌های درست آن‌هاست. انتخاب‌هایی که سرنوشتشان را می‌تواند به‌کلی عوض کند.

 *انتخاب سازنده‌ترین عنصر تاریخ در زندگی جن و انس

 در طول تاریخ، انسان‌ها و جنیان انتخاب‌های سرنوشت‌سازی از جمله انتخاب مسیر سجده‌نکردن بر آدم و اغواگری از سوی ابلیس و انتخاب مسیر بندگی از سوی حضرت آدم (ع) و فرزندانش را شاهد بوده‌ایم که تأثیر زیادی بر جهان بعدش داشته است؛ ازاین‌رو می‌توان گفت سرشت و ماهیت انسان و جن با انتخاب درهم‌آمیخته است و این انتخاب‌ها به‌ویژه انتخاب‌های درست و حساس هستند که به زندگی بشر معنا و ارزش می‌بخشند.

 اگر انتخاب درست امام حسن مجتبی (ع) برای صلح سازنده با معاویه نبود از شیعیان کسی باقی نمی‌ماند که بخواهد خالق تابلوی بی‌نظیر ظهر عاشورا در تاریخ بشریت باشد و اگر انتخاب درست امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نبود هرگز عاشورا و عنصر استکبارستیزی در زندگی بشر این‌چنین جایگاه و اهمیتی پیدا نمی‌کرد.

 *انتخاب‌های درست تاریخ‌ساز شده‌اند

 در طول تاریخ همواره انتخاب‌های درست بشر بوده که تاریخ‌ساز شده است؛ از تصمیم دشوار امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی و انتخاب سخت ولی درست مردم غزه برای مقاومت در برابر استکبار همه تصمیم‌ها و انتخاب‌هایی بوده که در زندگی بشریت تاریخ‌ساز شده است.

 انتخاب‌های درست ازآنجایی‌که تاریخ‌ساز هستند نه‌تنها در تمدن‌های دینی بلکه حتی در تمدن‌های مادی دارای جایگاه و اهمیت ویژه هستند و این انتخاب‌ها هستند که به زندگی و حیات بشر معنا می‌بخشند.

 امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی از همان ابتدا به انتخاب مردم اهمیت داده و هرگز خواسته خویش و همراهانشان را به مردم تحمیل نکردند و از مردم درخواست کردند که اگر از حکومت طاغوت خسته و دل‌زده شده‌اند به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی با ویژگی‌هایی که شهید بهشتی و شهید مطهری قبل از برگزاری انتخابات برای مردم از طریق رسانه‌ها تبیین کردند و ابعاد و ساختار آن رأی بدهند و این‌چنین شد که مردم با انتخاب درستشان به جمهوری اسلامی ایران و نخستین حکومت مردم‌سالار دینی رأی آری دادند و در این مسیر با رهبر کبیر انقلاب و جانشین ایشان امام خامنه ای هم عهد و هم مسیر شدند.

 مسیری که ثمره‌اش بیداری اسلامی و بیداری افکار عمومی به مدد مقاومت اسلامی در سرتاسر عالم است؛ لبیک و عهدی که وجدان تمام انسان‌های دارای فطرت پاک را در دهکده جهانی بیدار کرده و ماهیت طاغوتی و استکباری لیبرال دموکراسی را برای جهانیان آشکار ساخته و به آن‌ها نشان داده که متأسفانه طاغوتی که لباس جمهور پوشیده را به‌اشتباه انتخاب کرده‌اند و این جمهور ظاهری در باطنش طاغوت، مستکبر و نماینده جامعه سرمایه‌دار است که همه چیز را فقط برای خود می‌خواهد و انتخاب و آزادی در کار نیست بلکه مردم باید میان بد و بدتر انتخاب کنند و در عمل از جمهور و رهبر واقعی که بر اساس رأی آزاد بر کرسی رهبری مردم تکیه می‌زند خبری نیست.

 *انقلاب اسلامی قدم‌به‌قدم با آرای مردمی ساخته شده است

 پس از اینکه ملت ایران به‌اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رأی داد، امام خمینی (ره) ساختارها را بر اساس شرع اسلام باز تعریف کردند و انقلاب قدم‌به‌قدم گام‌های خود را با انتخاب مردم پشت سر گذاشت؛ انتخاب‌هایی که گاهی درست و کارآمد بودند و انتخاب‌هایی که گاهی غلط بودند؛ اما چون بنا بر فرموده امام خمینی (ره) مسئولان خادم و نوکر مردم هستند و مردم ولی‌نعمت‌اند، به همین دلیل حتی به انتخاب‌های غلط مردم اجازه بروز و ظهور داده شد و هرگز در تاریخ انقلاب شاهد نبودیم که با انتخاب‌های غلط مردم مخالفت شود؛ چون در حکومت دینی ملاک مقبولیت آرای مردمی است.

 در تاریخ پس از انقلاب اسلامی هیچ رئیس‌جمهوری به‌اندازه بنی‌صدر که در عمل جزء منافقین و حزب توده بود کسی به انقلاب در همان سال‌های نخست خیانت نکرد.

 مردم چون بنی‌صدر را در کنار و همراه امام دیده بودند و به‌خاطر ارادتی که به سلسله جلیله سادات داشتند، تصور می‌کردند انتخاب درستی برای پست ریاست‌جمهوری خواهد بود؛ ازاین‌رو به او رأی دادند؛ ولی وقتی حکم انتصاب بنی‌صدر را موردمطالعه قرار می‌دهیم می‌بینم که امام خمینی (ه) می‌فرمایند من به پشتوانه آرای مردمی ایشان را منصوب و تنفیذ می‌کنم چون می‌دانستند انتخاب بنی‌صدر اشتباه است؛ ولی هرگز امام با آرای مردم مخالفت نکردند و زمانی که دشمنی بنی‌صدر با انقلاب و مردم محرز شد امام بدون هیچ تردیدی حکم عزل بنی‌صدر را صادر کردند.

 این در حالی است که امام خمینی (ره) در حکم انتصاب امام خامنه‌ای به‌عنوان ریاست‌جمهور بر این انتخاب درست تأکید کرده و می‌فرمایند به اتکا به آرای مردمی و اینکه ایشان را فردی متعهد و مبارز، در خط مستقیم اسلام و عالِم به دین و سیاست می‌دانند و با اطلاع از مقام و مرتبت متفکر و دانشمندشان رأی ملت را تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب نمودم.

 تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که آرای مردم در تصمیمات کشور بسیار اثرگذار است؛ چراکه اگر اثرگذار نبود دشمن در برهه‌های مختلف به دنبال کاهش مشارکت مردمی نبود و امروز هم بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای به دلیل حساسیت قرن جدید، انتخاب‌های درست مردم در اعتلای انقلاب اسلامی در جهان نقش بسیار مهمی دارد و مردم با انتخاب‌های درست خود و دقت در انتخاب نامزد اصلح نه‌تنها ایران بلکه جهان را در رسیدن به حکومت عدل جهانی و بسترسازی ظهور یاری خواهند کرد.

 *آرای ما زیر بنای تشکیل حکومت عدل جهانی است

 آرای متکی بر انتخاب‌های درست ملت ایران در برهه حاضر مانند خشت‌هایی است که بنای انقلاب را مستحکم‌تر می‌کند و مردم باید بدانند که با انتخاب درست می‌توانند عمارتی را در تاریخ بازسازی کنند که به‌یقین زیر بنای حکومت عدل جهانی خواهد بود؛ اما مردم باید بدانند که آرای آنها در ساخت حکومت عدل جهانی بسیار با اهمیت است؛ چراکه اگر خشت اول را معمار کج بگذارد تا ثریا دیوار کج خواهد رفت و زمان به‌عنوان طلایی‌ترین عنصر برای اعتلای کشور از بین خواهد رفت؛ بنابراین مردم باید بدانند که انتخاب درست آنها ظهور را در مسیر تعجیل قرار خواهد داد و بی‌تفاوتی و انتخاب‌های نادرست می‌تواند موجب تأخیر در امر فرج شود.

 بر همین اساس اگر می‌خواهیم دلنشین صبح ظهور را تجربه کنیم، نباید بی‌تفاوت عمل کرده و مهم‌ترین انتخابات قرن را با بی‌تفاوتی پشت سر بگذاریم؛ بلکه با انتخاب درست و رأی‌دادن خود، به امام‌زمان (عج) نشان خواهیم داد که ما از حکومت دینی حمایت می‌کنیم و لبیک‌گوی حکومت عدل جهانی خواهیم بود؛ چراکه انقلاب اسلامی مقدمه و آغاز ظهور است و مردم با آرا و انتخاب درست این آغاز را به سرانجام شیرین و دلپذیر آن یعنی امر ظهور و فرج امام عصر (عج) نزدیک خواهند کرد؛ ازاین‌رو هر رأی تیری است بر هیمنه پوشالی حکومت استکبار جهانی شیطان و مردم با آرا و انتخاب‌های درست خود هیمنه پوشالی حکومت استکبار جهانی را آشکار کرده و آن را نابود خواهند کرد.

 هر رأی امروز ما مانند نامه‌ای است که به‌سوی امام‌زمان (عج) روانه می‌کنیم و از ایشان می‌خواهیم که به پشتوانه رأی و حمایت ما از حکومت دینی ظهور کرده و منتقم خون امام حسین (ع) و مظلومان عالم باشند.

نویسنده: فاطمه قاسمی