به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، برای اینکه ایران، ایران شود کنام پلنگان و شیران شود خون دلها خورده بود.

مبارزه، جان فشانی،ایثار، شکنجه، تبعید، اسارت و شهادت او و دیگر جوانان و نوجوانان هم سن سال او بود که انقلاب را به انقلاب تبدیل کرد انقلابی که بارقه نور بود در ظلمت تاریک جهان، انقلابی که هوایی تازه بود در پی هوای حکومت ظلمانی طاغوت در جهان .

انقلاب اسلامی ایران اگر امروز تبدیل به درختی تنومند در عرصه جهانی شده است به دلیل رشادت های حسین فهمیده ها، باکری ها، زین الدین ها، قاسم سلیمانی ها و نصرت الله محمود زاده ها است.

نوجوان و جوان دیروز کسی که حضورش در عملیات آزادسازی سوسنگرد و هویزه او و همرزمانش را به جهان معرفی کرد.

نصرت الله محمودزاده نوجوان و جوان دیروز که حضورش در هویزه قلم او را روایتگر تاریخ دفاع مقدس کرد.

جوان و نوجوان دیروز که قلمش در رقص مرگ همنوا با رزمندگان از مقدس ترین مرگ یعنی شهادت سرود؛ قلمش با سنگر سازان بی سنگر همراه شد تا سنگری باشد در دهه پنجم انقلاب برای جوانان و نوجوانان آمروز.

نامگذاری هفتمین روز از دهه کرامت با عنوان «نوجوانان و جوانان طلایه داران گام دوم انقلاب» بهانه ای شد تا با این نوجوان و جوان دیروز به گفت و گو بنشینیم.

نوجوان و جوانی که انقلاب بر دوش او و همرزمانش نخستین قدم های خود را برداشت، قدکشید بزرگ شد، نوجوان شد، جوان شد میانسال شد و امروز در پنجمین دهه انقلاب این نوجوان و جوان دیروز از رسالت نوجوان و جوان امروز می‌گوید که باید این انقلاب میانسال را همچون توصیف اهل جنت شباب و جوان نگه دارند و اجازه ندهند به خاطر ناتوانی فرهنگی و هجمه و جنگ نرم دشمنان انقلاب، انقلاب سالمند و ناتوان شود بلکه انقلاب در پنجمین دهه خود بر دوش نوجوانان و جوانان امروز باید شاد و جوان بماند .

این نویسنده عرصه ادبیات پایداری و مقاومت مهم ترین شاخصه نوجوانان و جوانان دیروز را درک عمیق آنها از اسلام عنوان می کند و می گوید جوانان اول انقلاب اگر چه در دوران طاغوت پرورش یافته بودند؛ اما از آن جایی که درک عمیقی از اسلام داشتند نه تنها در مقابل حکومت طاغوتی پهلوی ایستادند، مبارزه کردند و انقلاب را به رهبری امام به پیروزی رساندند بلکه در دوران شروع جنگ توسط صدام نیز در صحنه بودند؛ چرا که برای مومن صحنه، ملیت، نژاد و قومیت اصل نیست بلکه آنچه اصل و مهم است اعتقادات اسلامی است و جوانان و نوجوانان آن زمان به عنوان مسلمان بنابر اعتقادات خود در مقابل دشمن ایستادند و همین اعتقادات موجب شد که نوجوانانی کم سن و سال مانند حسین فهمیده که ۱۳ سال بیشتر نداشت نارنجک به کمر بست و زیر تانک رفت.

شناخت اگر عمیق نباشد خطرش جدی است

محمود زاده با اشاره به اینکه متاسفانه در جامعه امروز بی کفایتی برخی از مسئولان فرهنگی و بی توجهی آنها موجب شده که با وجود اینکه حکومت کشور اسلامی است نوجوانان و جوانان درک درستی نسبت به دین نداشته باشند، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که نگرش نوجوان و جوانان امروز نسبت به مساله دین سطحی است و همین سطحی نگر بودن موجب تفاوت نگرش جوانان امروز و جوانان ابتدای انقلاب است.

آشنایی عمیق با مبانی دین جوانان و نوجوان امروز را به حسین فهمیده های گام دوم انقلاب مبدل می کند

وی افزود: جوانان و نوجوانان امروز برای اینکه حسین فهمیده شوند باید به صورت مبنایی و عمیق با دین آشنا شوند و درک آنها نسبت به دین عمیق شود چرا که درک عمیق نسبت به مبانی دین موجب عملکرد درست انسان در مقابل دین می شود و اگر درک انسان نسبت به دین عمیق نباشد خطر بسیار جدی است و دشمن به راحتی موجب انحراف می شود در حالی که درک عمیق نسبت به دین دین داری انسان را در جامعه به نمایش می گذارد.

محمود زاده معتقد است که برای اینکه نوجوانان و جوانان امروز سکاندار گام دوم انقلاب شوند باید به صورت عمیق و دقیق با مبانی دینی آشنا شوند و او امیدوار است که مسؤولان فرهنگی کشور به این اصل بی‌توجه نباشند.