به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، گردهمایی بانوان تمدن‌ساز شهر کریمه اهل بیت(س) عصر امروز با سخنرانی خانم سعیدی‌نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین شعبان‌زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور با بیان اینکه امروز بانوان ما باید امید را در جامعه تزریق کنند، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یک دختر و بانو با مهاجرت و مجاهدت خود کاری کردند که یاد و نام اهل بیت (ع) در این جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش آفرینی زنان در جامعه اسلامی گفت: هر بانویی که در جامعه ما زندگی می‌کند اگر می بیند که حرفش و یا رفتارش به روی یک یا چند نفر تأثیر می گذارد وظیفه دارد که برای ترویج معارف اهل بیت(ع) و احکام دین اقدام و تلاش کند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین شعبان زاده با بیان اینکه مهمترین نگرانی در قم مسأله حجاب است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با کمک بانوان هر محله طرحی را در میان ۵۰۰ مدرسه دخترانه استان قم برگزار می کند که هر مدرسه از بانوان همان محله یک تیم ۵ نفره تشکیل دهد و بانوان هر محله قیام کنند و بر اصلاح سبک زندگی دختران محله خودشان تمرکز کنند .

وی افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش این طرح از تابستان امسال شروع می شود و در طول سال هم ادامه خواهد داشت و به تناسب نیاز هر محله کارهای فرهنگی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه اگر مدارس فراموش شود همه چیز فراموش می شود، گفت: هر دانش آموز ۱۲ سال در مدارس حضور دارد و باید کارهای فرهنگی و تربیتی را از مدارس شروع کنیم تا بتوانیم آرام آرام سبک زندگی بچه های نسل آینده را به سمتی ببریم که مورد رضایت حضرت معصومه سلام الله علیها باشد.

در ادامه عاطفه سعیدی‌نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه حضرت زینب و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما نیز راوی مکتب ولایت بودند، گفت: یکی از ویژگی های زن امروز این است که قدرت بیان و روایت گری دارد و باید همانطور که این زنان الگو در اسلام جان خود را در مسیر تبیین و روایتگری حقایق فدا کردند ما نیز در مسیر تبیین حقایق جهاد کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ امروز ما جنگ روایت ها است، افزود: امروز زنان جامعه وظیفه دارند که معارف صحیح اهل بیت(ع) را بیان کنند و هر بانوی در محیط پیرامون خود تأثیرگذار باشد.

گفتنی است در پایان این نشست از ۱۳ نفر از مبلغات برتر عرصه حجاب استان قم با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.