به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام مراسم عزاداری به زبان های عربی و اردو در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود.

بر اساس این گزارش شب گذشته مصادف با شب شهادت امام باقر علیه السلام مجلس عزای اردو زبانان مقیم قم با سخنرانی حجت الاسلام مولانا عباس خان صاحب و مرثیه خوانی احسن عباس رضوی از کشور پاکستان در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم بانوی کرامت برگزار شد که با استقبال اردو زبانان همراه بود.

گفتنی است با توجه به فراوانی زائران و مجاوران خارجی اردو زبان و عرب زبان در شهر مقدس قم همواره در مناسبت های مذهبی مراسمی به این دو زبان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها در صحن امام عادی علیه السلام به مراسم زائران خارجی اختصاص یافته است.

در همین راستا امشب نیز در شام شهادت امام باقر علیه السلام مجلس عزای عرب زبانان مقیم قم با سخنرانی سیدکاظم الموسوی از کشور عراق بعد از نماز عشا در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برپا خواهد شد.

گفتنی است مجلس عزاداری عرب زبانان از صفحات عرب زبان آستان مقدس فاطمی در فضای مجازی به نشانی haramqom.arabic به صورت زنده پخش خواهد شد.