به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگویی به مناسبت آغاز هفته عفاف و حجاب، با بیان اینکه حجاب قانون است و قوانین به دلیل اثرات اجتماعی که در جامعه دارند الزام آور هستند، گفت : حجاب موضوعی فردی نیست بلکه جنبه اجتماعی حجاب بر جنبه فردی آن اولویت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر حجاب مساله ای فردی بود امکان قانون گذاری برای آن وجود نداشت، افزود: قانون گذاری برای مساله فردی امکان‌پذیر نیست؛ چرا که مسائل فردی الزام بردار نیست و مسئولیت فردی به دنبال داشته و مسئولیت اجتماعی ندارد؛ در حالی که حجاب به دلیل اثرات اجتماعی که دارد جنبه اجتماعی و رعایت آن الزام اجتماعی دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پوشش افراد در محیط خانه امری فردی است و الزام اجتماعی ندارد، گفت: فرد در محیط خانه هر طور که بخواهد می تواند لباس بپوشد و رفتار کند؛ اما عرصه زندگی اجتماعی از حوزه زندگی فردی جداست چرا که عدم رعایت حجاب در جامعه آسیب های اجتماعی زیادی به دنبال دارد بر همین اساس و به دلیل همین اثرات اجتماعی قانونگذار حجاب را به عنوان یک قانون تصویب کرده و رعایت قوانین به منظور جلوگیری از هرج و مرج در تمامی کشورها الزام اجتماعی است همانگونه که به هنگام بروز کرونا استفاده از ماسک در جوامع برای حضور در اجتماع الزام آور بود.

حاج ابوالقاسم دولابی، نسلی غیر قابل تربیت و فروپاشی کانون خانواده و بحران تربیت را از مهمترین پیامدهای بی حجابی در جوامع غربی عنوان کرد و گفت: پیشرفت جوامع غربی ریشه در بی حجابی ندارد بلکه تلاش و جدیت مهمترین عامل پیشرفته بودن کشورهاست.

وی با اشاره به اینکه حجاب عامل پیشرفت تمدنی با محوریت تربیت نسل معتقد، متعهد و متخصص است، تصریح کرد: امروز رسانه‌های غربی در کنار ترویج بی‌حجابی، همجنس‌گرایی را نیز به عنوان عامل شخصیت اجتماعی و نماد پیشرفت و توسعه تمدنی معرفی می‌کنند درحالی که همجنس بازی نه فقط نماد عقلانیت و پیشرفت تمدنی نیست بلکه نشان دهنده سقوط انسان در منجلاب شیطان است.

استاد حوزه علمیه هم‌جنس گرایی و ترویج چنین رفتاری را به عنوان نماد پیشرفتگی و تمدن تنها برخواسته از هوای نفس و نفس پرستی عنوان کرد . یادآور شد: همان گونه بیان شد حتی ما چنین رفتاری را در میان حیوانات مشاهده نمی‌کنیم که این موضوع نشان می دهد نظام سرمایه داری غرب امیال و خواسته نفسانی و هواپرستی خود را به عنوان سبک زندگی و الگوی رفتاری به جهانیان عرضه می کند و تبعیت از این الگو همانگونه که در حوزه حجاب و عفاف در غرب به بحران منجر شده، مساله همجنس گرایی نیز به بحران ختم خواهد شد و نتیجه آن از بین رفتن نسل و درنتیجه تباهی انسان به واسطه تبعیت از هوای نفس خواهد بود.