استاد حوزه علمیه خواهران گفت: تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر و بی توجهی نسبت به آن موجب شد امام حسین(ع) قیام کند بنابراین شایسته نیست که در یک جامعه اسلامی که متکی به نهضت حسینی است نسبت به فریضه ای که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد بی توجه باشند.

خانم روحانی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجاب را رسالت شرعی بانوان در برابر خداوند عنوان کرد، گفت: مهم ترین دغدغه یک بانوی محجبه به عنوان رهرو حضرت زینب سلام الله علیها حفظ حجاب و عدم اختلاط و دیده شدن از سوی مردان نامحرم است.

وی افزود: اگر زنی با پوشش نامناسب و بی حجابی زمینه ارتکاب حرام را در جامعه اسلامی فراهم می کند به حکم رسالت امر به معروف و نهی از منکر نزدیکان به ویژه شوهر و سایر افراد جامعه وظیفه دارند او را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی افزود: تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر و بی توجهی نسبت به این فریضه موجب شد که امام حسین(ع) قیام کند بنابراین شایسته نیست که در یک جامعه اسلامی که متکی به نهضت حسینی است نسبت به فریضه ای که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد بی توجه باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: امام حسین(ع) برای اینکه  امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی احیاء کنند جان  خود و یارانشان را نثار کردند و اهل بیت ایشان برای هدایت امت اسلامی بدترین مصیبت ها را تحمل کردند بنابراین بر ما به عنوان شیعه امام حسین(ع) لازم است که با انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر و انجام واجبات دینی و پرهیز از حرام آرمان های امام حسین(ع) را ادامه دهیم.

روحانی افزود: حجاب بانوان جامعه اسلامی باید مانند اهل بیت پیامبر(ص) یک حجاب کامل باشد.

وی افزود: اگر در مجلسی مردان نامحرم حضور ندارند و لباس زن هم به شکلی نیست که انگشت نما شود نیاز به داشتن حجاب کامل نیست.

استاد مدرسه علمیه معصومیه قم تصریح کرد: متأسفانه امروزه بعضی از بانوان در مجالس روضه امام حسین(ع) لباس های مجلسی و لباس های نامناسبی به تن می کنند که آنها را انگشت نما می کند که باید دقت کرد پوشیدن چنین لباس هایی در مجلس عزای امام حسین(ع) جایز نیست.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: پوشیدن لباس شهرت نیز برای بانوان جایز نبوده و بانوان مقید نباید از چنین لباس هایی استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۱۲