به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی یکشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه سید الشهدا ضیافتی را برای همه ما ترتیب دادند که این ضیافت ضیافت بلا است، اظهار کرد: این بلا و ابتلا متوجه خود حضرت است و آنچه از این بلا عاید می شود هم برای حضرت و هم برای افرادی است که با ایشان به هر نحوی گره می خورند.

وی افزود: این ابتلائات برای خود اباعبدالله علیه السلام اتفاق افتاده ولی خداوند این سفره را پهن کرده تا بندگان سر این سفره مهمان شوند و از این رهگذر رفعت درجه و ارتقاء رتبه پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین علیه السلام این ابتلائات را کشید و این بلا را تحمل کرد و از رهگذر این بلا نور و چراغ هدایت شد و هر کسی به این بلا گره بخورد چه با گریه، چه با زیارت، چه با حضور در مجالس عزا و ناراحت شدن در مجالس او می تواند از این ضیافت بهره ببرد.

وی با بیان اینکه نتیجه ابتلاء اباعبدالله علیه السلام را همه بندگان خدا می بینند، ادامه داد: اباعبدالله علیه السلام اوج بلا را دیدند و اهل بیت ایشان این بلا را تحمل کردند تا بندگان خدا را از جهالت و گمراهی نجات دهند.

مؤمنی با بیان اینکه بلا ناخالصی انسان را از بین می برد، گفت: بلا عامل قرب به ذات اقدس الهی است و امام کاظم علیه السلام فرمودند خداوند بلا را متوجه بنده مؤمن نمی‌کند مگر اینکه در قلبش دعا را الهام می کند و پیامبر (ص) فرمودند ما بالاترین بلا ها را دیدیم و بعد از ما مؤمنین هم مثل ما بلا می بینند.

وی با بیان اینکه با گره خوردن به امام حسین علیه السلام زنگار از دل انسان پاک می شود و ابتلائات انسان را در وادی شرک و کفر نمی برد، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام به ما می آموزند که در اوج ابتلاء به خدا توجه کنیم و از خدا دور نشویم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دعا نزدیک شدن و توجه به خدا است و این نعمت را خداوند در بطن ابتلاء به عبد مؤمن می دهد.