به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در پنجمین شب مراسم عزاداری موکب آستان مقدس بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، طی سخنرانی اظهار کرد: قیام سیدالشهدا که بیش از ۱۱۸۰ سال از آن گذشته روز به روز درحال اوج گرفتن است و این موضوع قابل تفکر و تامل است که خداوند متعال چه قدرتی در این واقعه قرار داده است.

وی اضافه کرد: کلام و سخن ما در سفر اربعین باید ذکر پروردگار باشد و حرف‌های ما باید دیگران را به یاد پروردگار عالم بیاندازد.

سخنران موکب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: رعایت حقوق دیگران و محبت داشتن نسبت به هم‌سفران موضوعی است که باید مورد توجه زائران مسیر پیاده‌روی اربعین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستورات دینی قابل تفکیک نیست، گفت: ما نمی‌توانیم نماز و روزه بخوانیم اما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و بسیاری از اصول دیگر بی‌توجه باشیم؛ برخی از لباس‌ها و پوشش‌های مردان و زنان مورد پسند اهل‌بیت(ع) نیست چراکه پیرو مکتب امام حسین علیه السلام با پوشش خود باید مروج تفکر شیعی باشد.

فلاحی گفت: وقتی مردم کشورهای مختلف و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در مسیر پیاده‌روی اهتمام جوانان ایرانی و شیعی نسبت به دستورات دینی را مشاهده کنند آنگاه شیفته مکتب تشیع می‌شوند.

وی از شهید حاج قاسم سلیمانی و ویژگی‌های این شهید یاد کرد و گفت: رفتار و اعمال دقیق این شهید بزرگوار موجب شد که افراد بسیاری شیفته مکتب تشیع و انقلاب اسلامی شوند و این رفتار و اعمال باید در جامعه معرفی و ترویج شود.