به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی اصغر جعفری در گفت‌وگویی خبری با اشاره به برپایی غرفه تعمیر کیف و کفش در موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا اظهار کرد: در این غرفه هفت نیروی افتخاری حضور دارند که از صبح تا شب برای رفع نیازهای زائران درحال تلاش هستند.

وی با اشاره به تهیه چرخ‌های خیاطی مورد نیاز غرفه با مشارکت خیرین و خادمان این غرفه عنوان کرد: هیچکدام از خدام هیچ نگاه مادی نسبت به خدمت خود ندارند و برای اینکه شرایط حضور زائران در پیاده‌روی اربعین تسهیل شود از جیب خود نیز هزینه می‌کنند.

مسئول غرفه تعمیر کیف و کفش موکب آستان مقدس قم تصریح کرد: هر چند هشت نفر به صورت ثابت در غرفه فعالیت می‌کنند و با موکب آستان مقدس به عراق آمده‌اند اما برخی از خدام نیز مهمان موکب هستند که به صورت شخصی به سفر پیاده‌روی آمده و چند روزی را در غرفه تعمیر کیف و کفش به زائران خدمت می‌کنند با شمارش این افراد به صورت میانگین هر روز ۱۵ نفر در غرفه کیف و کفش درحال خدمت به زائران هستند.

وی از رضا شاه محمدلو، اکبر حسنی، مرتضی معماریان، سید محمد شیخ الاسلامی، مصطفی بادین لو، علی احمر و حمید محمدی به‌عنوان خادمان غرفه تعمیر کیف و کفش موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها نام برد و ادامه داد: کفاشان و خیاطان بعد از اتمام کار در همان محل کار خود چند ساعتی را استراحت می‌کنند تا صبح زود در اولین فرصت خدمت به زائران را دنبال کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: بیشتر کفش‌هایی که زائران اربعین استفاده می‌کنند، کفش‌های خشک است که بارها مورد استفاده قرار گرفته است و این موجب می‌شود که کفش زائر زود آسیب ببیند و نیاز به تعمیر پیدا کند، هر چند تعمیر چنین کفش‌هایی کار زیادی می‌برد و سخت است اما تلاش خدام این است که به صورتی کفش‌ها را تعمیر کنند که از روز اولش هم بهتر شود به‌عنوان نمونه اگر کفشی را دریافت کنیم که بخشی از آن پاره شده به صورت کامل دور دوزی می‌کنیم تا با دوباره بخش دیگری از آن پاره نشود.

وی با اشاره به تهیه ۲۰ هزار کفی کفش برای ارائه دادن به زائران اربعین عنوان کرد: تلاش ما این است که کیف و کفش زائر را تعمیر کنیم اما اگر این هدف محقق نشود، کیف و دمپایی نو در اختیار زائر قرار می‌دهیم تا مسیرش را بدون مشکل طی کند.

جعفری با بیان اینکه تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز غرفه تعمیر کیف و کفش آستان مقدس با مشارکت خیرین و مردم تامین شده است، عنوان کرد: حدود ۵۵۰ جفت دمپایی و همچنین ۷۰ کوله پشتی تهیه شده تا در میان زائران توزیع شود که احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد.

وی از تعمیر روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ جفت کفش و ارائه بیش از هزار و ۵۰۰ کفی کفش به زائران خبرداد و گفت: در مجموع خیاطان این غرفه روزانه بیش از هزار کیف را تعمیر می‌کنند.