به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حرکت زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا کم کم به اوج خود می‌رسد، همه زائران از کشورهای مختلف در این مسیر به عشق اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در کنار دیگر با پاهای پر از آبله گام برداشته و به سمت بین‌الحرمین حرکت می‌کنند.

در طول مسیر مواکب مختلف از کشورهای مختلف میزبان زائران اربعین حسینی هستند و هیچ موکبی بی‌زائر و یا کم رونق نیست اما در میان مواکب، موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها مورد عنایت ویژه زائر است.

عموم زائران اربعین حسینی وقتی از مقابل موکب آستان مقدس قم گذر می‌کنند نگاهشان به ضریح مطهر کریمه اهل‌بیت(س) می‌افتد ناخواسته قدم خم کرده و خدمت بانو سلام می‌دهند، برخی هم برای تبرک هم که شده وارد موکب می‌شوند آبی می‌نوشند یا لقمه‌ای میل می‌کنند و سپس با توسل به بانوی کرامت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

اینجا عرب و عجم نمی‌شناسند، همه مهمان کریمه اهل‌بیت(س) هستند و خدام بدون تفاوت قائل شدن میان زائر به کوچک و بزرگ، عرب و عجم، پیر و جوان، زن و مرد خدمت می‌کنند تا مورد عنایت حضرت قرار گیرند.

این روزها که منتهی به اربعین حسینی است موکب آستان مقدس حال و هوای متفاوتی دارد و نسبت به دیگر روزها شلوغ‌تر است؛ مسیر راه هم که نگاه می‌کنیم نشان می‌دهد که خیل جمعیت اربعین در اوج خود است و کم کم انتظار طولانی مدت زائران برای دیدن گنبد و صحن و سرای امام حسین علیه‌السلام و برادر ایشان حضرت ابوالفضل علیه‌السلام درحال به پایان رسیدن است.

اما اینجا خدام موکب همچنان مستقر هستند و بدون وقفه به زائران خدمت می‌کنند، تنها کاری که از دست آن‌ها بر می‌آید خدمت برتر و التماس دعا از زائر است.