به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام کمال الدین خداداده پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت که در سالن محراب این آستان مقدس انجام شد، با بیان اینکه فعالیت کانون های مساجد باید متحول شود، اظهار کرد: اگر بدنه حوزه انقلابی بتوانند ما را در عرصه مهم مسجد کمک کنند برای ادامه و پیشرفت کارها بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه برای باز کردن بسیاری از گره‌های فرهنگی کشور مساجد می توانند نقش مؤثری ایفا کنند، افزود: کانون های مساجد نقش دستیاری را برای امام جماعت ایفا می کنند و می توانند حضور جوانان و نوجوانان را در مسجد بیشتر و پایگاه تربیتی یک انسان مؤمن مجاهد را در مسجد رقم بزنند.

رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه فعال شدن کانون های مساجد منجر به شکوفایی حوزه های علمیه و روحانیت در نقاط مختلف کشور می شود، گفت: ما ۲۶ هزار کانون ثبت شده در مساجد سراسر کشور داریم که نصف آنها در روستاها و نصف دیگر هم در شهرها فعالیت دارند و خدمات تربیتی، هنری و فرهنگی را در مساجد ارائه می دهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بزرگ قرآنی مدهامتان از حدود ۱۵ سال پیش در کانون های مساجد کشور، گفت: این مسابقات هر سال در یک استان برگزار می شود و یک موج قرآنی را در بین مسئولان و فعالان فرهنگی آن استان ایجاد می کند و حضور و شکوفایی چهره های قرآنی هر شهر را به همراه دارد.

خداداده ادامه داد: ما سعی می کنیم علاوه بر ارائه لحن و صوت صحیح و ارائه زیبای قرآن، در ترویج مفاهیم و معانی قرآن هم تلاش کنیم و کرسی های تفسیر هم مانند کرسی های تلاوت توسط کانون های مساجد برگزار شود و مسابقات به آن سمت بروند.

وی افزود: امسال ۱۵ هزار نفر در مراحل شهرستانی و استانی در مسابقات مدهامتان کانون های مساجد کشور شرکت کردند و در اختتامیه این مسابقات در استان فارس و شهر  شیراز میزبان ۱۵۰ نفر از برگزیدگان خواهیم بود.