به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در گردهمایی ائمه جمعه استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: فتنه فعلی فتنه ای ترکیبی است و اهداف زیادی پشت آن خوابیده است و دشمنان به دنبال محصولات زیادی از این فتنه هستند که از آن جمله می توان به امتیاز گیری در مذاکرات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سرشاخه های فتنه گران آموزش دیده هستند، گفت: بسیاری از شعارها و حرکت هایی که در حال حاضر انجام می شود با هدف عصبی کردن نیروهای جبهه انقلاب صورت می گیرد تا بتوانند آتش فتنه را روشن نگه دارند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه از هر عاملی که دو قطبی سازی را تشدید می کند باید پرهیز شود، افزود: دشمن به دنبال این است که با ایجاد دو قطبی های سیاسی، اجتماعی و مذهبی در کشور شکاف ایجاد کرده و جنگ داخلی در کشور به راه اندازد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوادث اخیر جزو مظلوم ترین نهادها بود، گفت: باید در تکریم ها و تجلیل ها قدر نیروهای انتظامی دانسته شود تا سبب دلگرمی نیروی انتظامی شود.

سعیدی با بیان اینکه دشمن جنگ جهانی رسانه ای علیه ما به راه انداخته و فتنه گران از این طریق ارتزاق می کنند، افزود: باید هرچه سریع تر فضای مجازی داخلی تقویت و در کنار آن بر رونق و شوکت تجمع های مذهبی مانند، هیأت های مذهبی، نمازهای جماعت و جمعه افزوده شود و از تکیه بر مسائلی که آتش فتنه را می افروزد پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به لطف و عنایت خود درون سختی ها و تنگناها فرصت هایی را قرار داده و باید قدر این فرصت ها را بدانیم و هر چه ریزش خودی ها کمتر و جذب غیرخودی ها بیشتر باشد بهتر است.

گفتنی است در این نشست موضوعاتی از قبیل نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان، لزوم ارتباط بیشتر روحانیت با کودکان و نوجوانان، نقش صدا و سیما در مسائل فرهنگی، پرهیز از ایجاد شکاف میان دهک های مختلف سِنی در کشور، برخورد مناسب و به موقع با سران اغتشاشات و برخی مسائل روز فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.