به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در برنامه سمت خدا که عصر امروز به صورت زنده از حرم مطهر بانوی کرامت در شبکه سه سیما پخش شد، اظهار کرد: یکی از وقایع مهمی که در طول تاریخ اسلام اتفاق افتاده هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها به قم است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها آگاهانه و عامدا به قم آمدند و قصد ماندن در قم را داشتند، گفت:  شاهدش هم این است که قبل از تولد ایشان در روایت مشهوری امام صادق علیه السلام فرمودند که حرم ما اهل بیت قم است و فرمودند یکی از پاره های وجود من در این شهر دفن می شود و بشارت دادند که همه شیعیان من با شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باب حرم اهل بیت از حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها گشوده می شود، افزود: حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حرم همه اهل بیت علیهم السلام است و انوار همه اهل بیت در این حرم حاضر است و این حضور از شعاع وجود حضرت معصومه سلام الله علیها است.

وی با بیان این که آمدن حضرت معصومه سلام الله علیها به قم بر اساس تدبیر الهی است، گفت: پشت صحنه حضور حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در قم برنامه بزرگی برای ساختن امت است زیرا یکی از ارکان امت سازی هجرت است.

میرباقری با بیان اینکه یکی از برنامه ها و طرح های انبیاء و ائمه علیهم السلام برای ساختن امت، هجرت بوده است، گفت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از طرف امام رضا علیه السلام مأموریت پیدا کردند که هجرت کنند و در قم این مأموریت را انجام دهند و ما بعد از هزار و ۲۰۰ سال می بینیم که از ثمرات این هجرت این بود که قم مرکز علم شده و انقلاب اسلامی از آن به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات بزرگان و علمای ما این بود که به محضر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شرفیاب می شدند، افزود: در مهاجرت اولیاء خدا مکان هم موضوعیت دارد و برخی مکان ها برای برپا شدن حیات الآخره قابلیت دارند که در مقابل حیات الدنیا که توسط فرعونیان و طاغوتیان برپا می شود قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حیات الدنیا لهو و لعب است، گفت: لهو یعنی چیزی که ما را از ذکر خدا غافل می کند و لعب یعنی جایی که ما را به بازی می گیرد ولی محیط های دیگری هم وجود دارد که محیط ذکر و حکمت است و آن سرزمین و وادی پیامبر صلوات الله علیه و آله است.

وی با بیان اینکه مؤمنان نیز وظیفه دارند به سمت مکان هایی که اولیاء خدا ساخته اند هجرت کنند و حق ندارند در جغرافیای کفار بمانند، افزود: افرادی که در حیات الدنیا و محیطی که کفار ساخته اند زندگی می کنند آرام آرام فرهنگ و رفتارشان هم عوض می شود و به حیات الدنیا گرایش پیدا می کنند بنابراین مؤمنان مأموریت دارند که از حیات الدنیا هجرت کنند و اگر هجرت نکنیم به جهنم پناهنده شده ایم.