به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه اخلاق مدیران حرم مطهر بانوی کرامت که ظهر امروز در سالن محراب این آستان مقدس برگزار شد، با تسلیت ایام بزرگداشت رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: این بانوی بزرگوار مهاجره الی الله است و با هجرت خود از مدینه به قم کاربزرگی انجام دادند که امروز ما برکات عظیم آن را می بینیم.

وی با بیان اینکه مهاجرت اشعری ها از یمن به قم نیز از رازهای تاریخ است، گفت: پس از فتح ایران به دست مسلمانان مردم شهر قم هیچگاه به مذهب حاکمان گرایش نداشتند و قم از جمله شهرهای خاصی بود که ائمه علیهم السلام به آن رغبت نشان دادند و مرکز علم اهل بیت علیهم السلام قرار گرفت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه با ظلم صدام حسین حوزه علمیه هزار ساله نجف به هم ریخت و قم به عنوان مرکز علم و حوزه های علمیه مطرح شد، افزود: امام صادق علیه السلام هم آینده قم را خبر داده بودند و اکنون می بینیم که این وعده محقق شده است و همه این ها حول محور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

وی خدمت در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها را باعث افتخار دانست و گفت: خدمت در حرم مطهر در نگاه دنیایی یک شغل و فعالیت روزمره محسوب می شود ولی اگر با قصد قربت باشد عبادت محسوب می شود.

سعیدی با بیان اینکه نباید خدمت کردن به این آستان مقدس از روی عادت روزمره صورت گیرد، گفت: یکی از راههای جلوگیری از عادت وار شدن خدمت قصد تقرب است که اگر هر روز با قصد قربت به خدا و با توجه به مقام حضرت معصومه سلام الله علیها وارد حرم شوید از عادی شدن کارها جلوگیری می کنید.