به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم رونمایی از کتاب زیر سایه بانو که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به این روایت که خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت را احیا کند گفت: در قبل از انقلاب احیاء امر اهل‌بیت(ع) مقدور نبود زیرا در فضای ضد ولایی استعدادها رشد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب باعث شد که استعدادها رشد کند و امر اهل بیت(ع) احیا شود افزود: احیاء امر اهل بیت به این صورت است که باید معارف اهل بیت را بیاموزیم و به دیگران انتقال دهیم و یکی از راه های مهم انتشار کلام زیبای اهل بیت(ع) تألیف کتاب است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت به نکاتی پیرامون احیای امر اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: علاوه بر نوشتن مطالب جدید و ابتکاری باید متونی که در گذشته نوشته شده را حتما دید و مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه هنر نویسنده این است که کلمات اهل‌بیت(ع) و بزرگان را با ادبیات جدید و به‌روز و با چینش مناسب ارائه کند گفت: نویسنده باید نوشته خود را متناسب با اقتضائات زمان تنظیم کند و از کلمات امام راحل و مقام معظم رهبری که گنجی عظیم در اختیار ما قرار داده اند استفاده کند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: باید تهدیدها و آسیب‌هایی که در زمان ما وجود دارد در موضوعات مختلف از جمله زیارت شناسایی و تحلیل و به مخاطبان ارائه شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام رضا اخوی نویسنده کتاب زیر سایه بانو با بیان اینکه محور کلی این کتاب معرفی جایگاه قم و حضرت معصومه سلام الله علیها است، گفت: این کتاب در ۵ فصل تدوین شده که فصل اول با عنوان مهر خوبان در رابطه با چرایی، آثار و برکات زیارت، فصل دوم با عنوان خاک مقدس، جایگاه قم را تعریف کرده، فصل سوم باعنوان معصومه آل عبا، حضرت معصومه سلام الله علیها را معرفی کرده، فصل چهارم با عنوان مأثوره به شرح نکات زیارتنامه حضرت پرداخته و فصل پنجم با عنوان کام‌های تلخ آفات زیارت را بیان کرده است.