به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین هدایت امشب بعد از نماز عشاء در محفل معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: طبق روایت وارده از لسان امام معصوم، هر کسی حضرت معصومه سلام الله‌علیها را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود و شرط این پاداش معرفت و ایمان است.

وی افزود: زیارتنامه این بانوی بزرگوار حاوی مطالب بسیار مهمی است اما در فرازی از این زیارت نامه آمده که زائر از حضرت درخواست می‌کند عاقبتش ختم به خیر و سعادت شود.

هدایت خاطرنشان کرد: تمام کسانی که به زیارت این بانوی بزرگوار مشرف می‌شوند از حضرت درخواست دارند که عاقبتی سعادتمند داشته باشند چرا که خاتمه عمر انسان بسیار مهم‌تر از طول عمر انسان است.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت تاکید کرد: انسان مومن باید همواره مراقب عاقبت خود باشد چرا که عده ای هستند که در طول عمر مسلمان هستند اما پایان کارشان به کفر ختم می‌شود.

وی یادآور شد: ایمان عاریه ای و فصلی هیچ فایده ای ندارد چرا که در لحظه ای از بین می‌رود.

هدایت اظهار داشت: عاقبت به خیری مسئله ای است که اولیاء و انبیاء الهی تماما آرزوی آن را دارند.

وی در ادامه افزود: نگه داشتن دین در آخرالزمان همانند نگه داشتن آتش در کف دست است به همین خاطر بسیاری از افراد نمی توانند دین خود را حفظ کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: طبق روایت حقیقت سعادت این است که پایان کار انسان به سعادت ختم شود.

هدایت تاکید کرد: شیطان چندین هزارسال عبادت انجام داد اما به خاطر یک حرکت، تمام جایگاه خودش را نزد خداوند از دست داد و عاقبت به شر شد.

وی خاطر نشان کرد: امثال زبیر جایگاه بزرگی نزد نبی خدا داشتند و به عنوان «سیف‌الاسلام» از او یاد می شد اما زمانیکه فرزند زبیر بزرگ شد زبیر را منحرف نمود.

هدایت یادآور شد: ریزش‌ها و رویش‌ها همواره در طول تاریخ در مکتب اسلام وجود داشته است به همین خاطر امثال «حر» عاقبت به خیر و امثال زبیر عاقبت به شر می شوند.

وی افزود: لازم است محور ادعیه بر اساس ختم به خیری و ختم به سعادت باشد چرا که بر اساس روایت تمام انسان‌ها برای اینکه رشد کنند دچار فتنه و در بوته آزمایش قرار خواهند گرفت.

هدایت تاکید کرد: هر حرکتی که در این عالم هستی انجام دهیم قطعا بازتاب خواهد داشت به همین خاطر باید مواظب اعمال خود باشیم تا عاقبت به خیر شویم.

وی خاطر نشان کرد: نیت انسان‌ها نقش بسیار مهمی در عاقبت به خیری انسان دارد به همین خاطر انسان باید برای عاقبت به خیری شاکر نعمات الهی باشد و این نعمات را در راه معصیت استفاده نکند.