به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام دارستانی در مراسم یادواره شهید مهدی ایمانی و هفت شهید خادم مدافع حرم که امشب در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم شهدایی هستند که می‌توانستند اهل‌وعیال و دنیای خود را رها نکنند و فردی آن‌ها را مواخذه یا محاکمه نمی‌کرد اما همه‌چیز را رها کرده و برای دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت(ع) رفته و آسمانی شدند.

وی افزود: در مظلومیت شهدای مدافع حرم همین بس که در اوایل کار هزاران شبهه و طعنه علیه شهدای مدافع حرم بود اما وقتی پای چند داعشی به تهران باز شد همه متوجه شدند مدافعان حرم چه خدمتی به این مملکت و حرم اهل‌بیت(ع) کرده‌اند.

دارستانی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم به خاطر حضرت زینب سلام‌الله علیها و حضرت رقیه سلام‌الله علیها رفتند و شهید شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب سلام‌الله علیها نبودند و آن‌همه ایثار و فداکاری و ایستادگی نمی‌کردند و خداوند برای هیچ امام و پیامبری راضی نشدند ناموسشان به اسارت برود جز برای سیدالشهداء، ناموس سیدالشهدا در حقیقت ناموس خدا و حضرت زینب سلام‌الله ناموس خداست.

وی تأکید کرد: برای اولین و آخرین بار در تاریخ بشریت ناموس خدا به اسارت گرفته شد و با تمام سختی‌ها و مصائبی که به ناموس اهل‌بیت(ع) وارد شد اما حضرت زینب سلام‌الله علیها تا آخرین لحظه ایستادگی نمودند.

دارستانی در ادامه گفت: به اسرای کربلا هیچ‌ فردی تسلیت نگفت و همه زبان به طعن گشودند و اسرا را آزار و اذیت و ملامت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدافعان حرم نبودند مردم ایران باید داخل کشور با داعش جنگ می‌کردند و بالاتر از این اگر مدافعان حرم نبودند و اگر مدافعان ایرانی و افغانستانی، لبنانی، پاکستانی، عراقی و… نبودند حرمتی برای حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها باقی نمی‌ماند اما اکنون دست یک داعشی به حرم نخورد و حرمت ناموس اهل‌بیت(ع) حفظ شده است.

دارستانی تأکید کرد: بار سنگینی که حضرت زینب سلام‌الله علیها در کربلا، کوفه و شام بر دوش گرفتند هیچ‌ فردی جز نبی گرامی اسلام(ص) نمی‌توانستند بر دوش گیرند واقدامات این بانوی بزرگوار در تاریخ بی‌نظیر است به همین خاطر است که بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام، حضرت زینب سلام‌الله علیها بدن مبارک برادر را به‌عنوان قربانی به درگاه الهی هدیه می‌کند.