به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، جشنواره ملی «ترنم وحی» با هدف انتخاب پدیده‌های قرآنی کشور همزمان با ۱۲ اسفندماه در شهر مقدس مشهد و در جوار آستان مقدس امام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

داوری این جشنواره ملی قرآنی را قاریان بین‌المللی جواد پناهی، سیدمحسن موسوی‌بلده، محمود لطفی‌نیا، حسین اخوان‌‌اقدم، مهدی حسنی، سیدجواد حسینی، حمید شاکرنژاد، قاسم مقدمی، علی‌اصغر شعاعی، رضا عابدین‌زاده، محمدمهدی رجبی، مجتبی جاویدی، مهدی علم خواه، محمد بهرامی، محمد علیزاده، علی علیزاده، جعفر فردی، جعفر عرفانیان و علی غلامی داوری برعهده داشتند و سیدمحسن موسوی‌بلده رئیس هیئت داوران این جشنواره قرآنی بود.

این جشنواره قرآنی با هدف معرفی پدیده‌های قرآنی کشور در چهار بخش ترتیل‌خوانی، قرائت تطبیقی، قرائت تقلیدی و اجرای اذان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که سومین دوره مسابقات ملی «ترنم وحی» بود، مهدی اکبری از قرآن آموزان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) به عنوان نفر اول و پدیده قرآنی کشور معرفی شد.

همچنین در این دوره از مسابقات محمدسعید علم خواه و محمد حسین اقبالی از دیگر قرآن آموزان مرکز قرآن و حدیث موفق به کسب رتبه های دوم و پنجم شدند که به این ترتیب نفرات برتر این دوره از مسابقات ملی «‌ترنم وحی» را قرآن آموزان مرکز قرآن و حدیث تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است، مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از گروه سنی ۸ سال به بالا برای دختران و پسران در گروه‌های سنی مختلف به صورت حضوری، نیمه حضوری، مجازی، آنلاین، آفلاین و تلفنی دوره های آموزشی قرآن کریم در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، تفسیر، مداحی و همچنین دوره های مطالعاتی و معارفی را برگزار می‌کند که علاقه‌مندان از سراسر کشور بدون محدودیت زمان و مکان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث در این دوره های آموزشی قرآنی و معارفی شرکت کنند.