به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی در گفت و گویی اظهار کرد: موزه فاطمی که در آبانماه ۱۳۱۴ هجری شمسی به صورت رسمی تأسیس شده و اولین موزه ایران نام گرفته است ۸۸ ساله شد.

وی افزود: اولین موزه وقفی و بارگاهی جهان با گفتمان و چیدمان جدید در ۲ تالار عترت و عبرت و ۶۰ گنجینه و گنجواره ارزشمند از آثار باستانی، تاریخی و هنری، پذیرای علاقه‌مندان به میراث فرهنگی کریمه اهل بیت سلام الله علیها است.

رئیس اداره موزه فاطمی در معرفی این موزه خاطرنشان کرد: ده‌ها گونه اشیای موزه‌ای از جمله آثار باستانی و تاریخی ۵ هزارساله مِفرَغی و سفالینه، آثار شیشه و کاشی، آثار فلزی، آثار چوبی، پارچه و فرش ها، مهرها و نگین‌ها، تمبرها و سکه‌ها و مدال‌های ورزشی، در تالار عبرتِ موزه به نمایش عموم در آمده است.

وی ادامه داد: تالار عترت موزه فاطمی نیز بر اساس اهداف و دستاوردهای سفر تاریخی و تمدن‌ساز حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از مدینه به دیار قم، بازچیدمان شده است.

مشکاتی افزود: در تالار عترت اشیای تاریخی و متبرک هزارساله بارگاه فاطمی از جمله کاشی‌های ۸۴۰ ساله مرقد مطهر، آثار ضریح و گنبد قدیمی و صدها اثر نفیس دیگر مربوط به فرهنگ زیارت، فرهنگ خدمت، مشاغل و آیین‌های قدیمی و فرهنگ قرآنی به ویژه قرآن‌های خطی منسوب به امامان معصوم (علیهم السلام) و موارد دیگر در معرض دید همگان است.

وی گفت: موزه فاطمی واقع در میدان آستانه جنب درب شماره یک حرم مطهر همه روزه از ۸ صبح تا ۱۶عصر پذیرای مراجعه کنندگان است.

گفتنی است به مناسبت ۸۸ ساله شدن موزه فاطمی کلیپ معرفی این موزه نیز برای پخش در رسانه و فضای مجازی تولید شده است.