به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن اشاره به فرازهایی از زیارت‌نامه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان ساخت: بهترین ذکر، دعا و کوتاه‌ترین توسل به پیامبر و آل رسول‌الله(ص)، صلوات بر محمد و آل محمد صلی‌الله علیه و آله است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که ذکر بلند صلوات نفاق را از بین می‌برد، تصریح کرد: بخیل‌ترین و جفاکارترین مردم کسی است که نام پیامبر اعظم صلی‌الله علیه را بشنود و بر ایشان صلوات نفرستد.

وی در ادامه کسب بهترین سرنوشت دنیوی و اخروی را از خاستگاه‌های مشترک تمام انسان‌ها توصیف کرد و با بیان این که خداوند متعال انسان را برای ابدیت خلق نموده است، اظهار داشت: برای انسان مرگ به معنی نیستی و ازبین‌رفتن معنا ندارد و آدمی در وادی ابدیت جابه‌جا و زندگی آخرت را در چند روز دنیا می‌سازد.

فرحزاد با تأکید بر این که بر اساس روایات اسلامی، اگر آخرین کلام کسی موقع فوت ذکر صلوات باشد، مستقیماً وارد بهشت خواهد شد، اظهار داشت: خداوند متعال تمام موجودات عالم را برای انسان خلق نموده و انسان را برای خود آفریده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به جایگاه لذت‌بخش مناجات ذات اقدس الهی، با تأکید بر این که دعا به معنای صدازدن است، خاطرنشان ساخت: دعا مناجات مخلوق و دعوت از ذات اقدس الهی برای همراهی و دستگیری از انسان است.

وی افزود: انسان اگر به حقیقت ابدیت باور داشته باشد، دنیا در نگاهش پست و حقیر خواهد بود؛ همواره باید از خداوند متعال استعانت نماییم تا حقیقت خلقت آدمی را برایمان نمایان ساخته، در وادی بندگی راستین ذات ربوبیت الهی قدم برداریم.

فرحزاد قناعت را بهترین زندگی حیات طیبه و قوی‌ترین مسکن در برابر ناملایمات دنیا دانست و خاطرنشان ساخت: گرفتاری در مسابقه تجملات دنیا، ما را از توجه به آخرت دور ساخته است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت خلوص در عمل تأکید کرد و یادآور شد: کسی که خالص‌ترین کارها را برای خداوند متعال انجام دهد، ذات اقدس اله برترین و بهترین مسیر هدایت را پیش رویش ترسیم خواهد کرد.

وی با بیان این که همواره باید سعی کنیم تا حق‌الناس بر گردن نداشته باشیم، اظهار داشت: کسی که آزارش به دیگران نرسد، رستگار خواهد شد؛ لذا ناراضی نبودن دیگران از انسان، بحث بسیار مهمی در طی مسیر معرفت و کسب فیوضات الهی است.

فرحزاد در پایان سخنان خود علاقه و محبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام، به‌ویژه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را برترین توشه‌ انسان برای رسیدن به معرفةالله و کسب رضایت الهی توصیف کرد.