به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در همایش تجلیل از خادمان ستادهای نماز جمعه استان قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از میعادگاه هایی است که به امر امامت تشکیل شده و از این نظر با سایر نمازها متفاوت است.

وی با بیان اینکه امام جمعه در نماز جمعه ای که به حاکمیت و نظام اسلامی مربوط است حتما باید منصوب از طرف امام و یا نائب امام باشد، گفت: خدمت کردن در چنین وضعیتی هم برای ائمه جمعه هم برای خدمتگزاران این عرصه کار دشواری است ولی تحمل این دشواری ها و استقامت در این مسیر اجر و ثواب زیادی به همراه دارد.

امام جمعه قم با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در زمانی واقع شد که پیامبر صلوات الله علیه و آله و حضرت خدیجه سلام الله علیها دشواری های زیادی را تحمل می کردند و اینطور نبود که زندگی راحت و مرفهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام الله علیها و پیامبر صلوات الله علیه و آله بعد از بعث سختی های زیادی را تحمل کردند، گفت: بعد از ازدواج حضرت خدیجه سلام الله علیها با فردی که هم یتیم بود و هم از نظر مالی در تنگنا بود، زن های جاهلی با حضرت خدیجه سلام الله علیها قطع رابطه کردند و حتی به سلام ایشان جواب نمی دادند.

سعیدی با بیان اینکه اگر می خواهیم به جایی برسیم باید سختی ها را تحمل کنیم، افزود: دشمنان هم سختی می کشند ولی سختی آنها اجر و ثوابی را به دنبال ندارد ولی اگر تحمل سختی با ایمان همراه باشد موجب رشد و تعالی در دنیا و اجر و ثواب در آخرت خواهد شد.

وی ادامه داد: خدمت در نماز جمعه با جاهای دیگر فرق دارد و باید در این جایگاه با حوصله با مردم برخورد کنید و نتیجه اش را هم علاوه بر دنیا در آخرت نیز خواهید دید.

گفتنی است در پایان این همایش از خادمان ستادهای نماز جمعه استان قم به دست آيت الله سعیدی تجلیل به عمل آمد.