به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به نامه ۶۹ نهج‌البلاغه اظهار کرد: امیرالمؤمنین در این نامه به حارث همدانی که از فقها بود مطالبی فرمودند از جمله اینکه از گذشته درس بگیر و آن را در باقی‌مانده عمر به کار ببر؛ زیرا حوادث تاریخی هر عصر با عصر دیگر از نظر ماهوی مشابهت دارد.

 وی به‌وجودآمدن فضای مجازی در عصر حاضر را تغییری شکلی و ظاهری دانست و گفت: تبلیغ در فضای مجازی با تبلیغ در فضای واقعی از نظر ماهوی تفاوت ندارد؛ زیرا حق همان جلوه‌ها را دارد و روش‌های دشمن هم به همان صورت است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت فضای مجازی را فضایی پر رنگ و لعاب دانست و افزود: همان‌طور که دشمن در گذشته برای جذب مخاطب با ترویج لهوولعب جاذبه ایجاد می‌کرد امروز هم سعی می‌کند با رنگ و لعاب ظاهری، مطالب باطل خود را ترویج کند؛ بنابراین ما هم باید برای مخاطبان جاذبه درست کنیم تا بتوانیم مردم را جذب معارف حقه الهی کنیم.

 وی انجام یک پژوهش دررابطه‌با روش‌های جذب مخاطب توسط اهل‌بیت را ضروری دانست و افزود: هر چیزی که جاذبه بیشتری داشته باشد مردم را به سمت خود جذب می‌کند و این یک جنگ است که امروز از آن تعبیر به جنگ نرم می‌شود.

 آیت‌الله سعیدی ورود حوزه علمیه به جنگ نرم با دشمن در فضای مجازی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در عصر پیامبر (ص) هم جنگ نرم وجود داشت و نظریه‌پردازان عصر جاهلی برای مقابله با جاذبه کلام خدا به مخاطبانشان می‌گفتند پنبه در گوش کنید و با ایجاد سروصدا مانع رسیدن صدای پیامبر (ص) به مردم شوید.

 وی با بیان اینکه در جنگ نرم هر کسی حرفی برای گفتن نداشته باشد رسوا می‌شود، گفت: مردم آزاد هستند که حرف‌های مختلف را بشنوند و آنچه را درست تشخیص می‌دهند قبول کنند؛ بنابراین ما باید وظیفه تبلیغی خود را انجام دهیم، از کار کردن ناامید نشویم و راه را برای نفوذ حرفمان باز کنیم تا به نتیجه برسیم.

 گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام استوار مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه اظهار کرد: این مجتمع ۶ مرکز در ذیل خود دارد که عبارت از مرکز سفیران هدایت، مرکز تخصصی تبلیغ، مرکز هنر و رسانه، مرکز تربیت معلم مبلغ، مرکز پژوهش‌های تبلیغی و مرکز تبلیغ فضای مجازی هستند.

 وی با بیان اینکه مرکز تبلیغ فضای مجازی از ۲ سال و نیم گذشته به‌صورت جدی شکل‌گرفته و اکنون ۲۵۰ مبلغ در این مرکز تولید محتوا می‌کنند، گفت: تولید کلیپ، انیمیشن، متن کوتاه و بلند، عکس نوشت و پادکست در این مرکز انجام می‌شود و تعدادی از مبلغان نیز به مشاوره و پاسخ به شبهات در فضای مجازی مشغول هستند.