به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز طی مراسمی از دو کتاب «صحیفه سجادیه با ترجمه و شرح واژگان» و «کلام امیر؛ در حکمرانی، تربیت و سلوک» از ابوالفضل بهرام پور و سامانه تحت وب زن و خانواده در وبگاه ویکی پاسخ زیر نظر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت رونمایی کرد.

آیت الله سعیدی در این مراسم با بیان این که حضرت علی اکبر در مدت کوتاه عمرشان عنوانی از پدرشان دریافت کردند که درباره احدی از اهل بیت علیهم السلام بیان نشده است گفت: امام حسین علیه السلام فرمودند حضرت علی اکبر علیه السلام شبیه ترین مردم از نظر چهره، اخلاق و گفتار به پیامبر صلوات الله علیه و آله هستند که ایشان می توانند الگوی خوبی برای جوانان به ویژه در این زمان خاص باشند که این الگو نیاز به معرفی دارند.

وی با تبریک میلاد امام عصر عجل الله فرجه الشریف که ناظر بر اعمال ما هستند، افزود: ما باید خود را با آنچه مورد رضایت ایشان است تطبیق دهیم زیرا در روز قیامت از ما سؤال خواهند کرد که با امام زمان خود چه کردید.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تدبر در آیات قرآن و روایات و به دست آوردن نظر اهل بیت علیهم السلام بصیرت انسان و قدرت تأمل و تفکر انسان را بالا می برد، افزود: وقتی قدرت تفکر و تأمل انسان بالا رفت انسان رشد می کند و بالا می رود زیرا خداوند انسان هایی که اهل تأمل و تفکر هستند و با قرآن و معارف دینی کار می کنند را دوست دارد.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم در بسیاری موارد طرح شبهه کرده و ضمن تبیین گری پاسخ شبهه را هم داده است بنابراین با تبیین درست مسائل، می توان به بسیاری از شبهات پاسخ داد و شبهات را کم کرد.

سعیدی با بیان اینکه تبیین فهم انسان را از قرآن بالا می برد افزود: اولین افرادی که باید تبیین برایشان اتفاق بیفتد علما هستند و اگر این اتفاق بیفتد علما می توانند جهاد تبیین کنند و راه فهم آیات و روایات را برای بندگان خدا باز کنند.

گفتنی است سامانه زن و خانواده با ۱۳۰ مدخل در وبگاه ویکی پاسخ فعال است و با طرح سؤال پیرامون مسائل مختلف به شبهات پیرامون زن و خانواده در اسلام را پاسخ می دهد.