به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلامالله علیها، حجت‌الاسلام صفر فلاحی در گفت و گویی با اشاره به محل استقرار زائران در مراسم تحویل سال در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: محل استقرار به سه بخش خواهران، برادران و خانوادگی تقسیم‌بندی می‌شود.

مدیر حرم مطهر با تاکید براینکه تقسیم‌بندی اسکان در صحن‌ها و تفکیک مبادی تشرف زائران به حرم مطهر برای آسایش و رفاه بیشتر زائران انجام می‌شود، گفت: محل استقرار برادران شبستان امام خمینی(ره)، نیمه جنوبی صحن صاحب الزمان(عج)، صحن امام هادی علیه‌السلام، صحن مسجد اعظم و مسجد بالاسر خواهد بود.

فلاحی تشرف خواهران به حرم مطهر را از درب‌های ۳،۲، ۴، ۵، ۷،۶، ۸، ۱۱ و ۱۸ عنوان کرد و گفت: برای استقرار خواهران صحن امام رضا(ع)، بالکن‌های شبستان امام خمینی(ره)، شبستان نجمه خاتون(س)، نیمه شمالی صحن صاحب الزمان(عج) و شبستان‌های اول، دوم و سوم مسجد اعظم آماده‌سازی شده است.

مدیر حرم مطهر ادامه داد: زائرانی که به همراه خانواده به حرم مطهر مشرف می شوند و می خواهند لحظه تحویل سال را در کنار هم باشند می توانند پس از تشرف در صحن جواد الائمه(ع)، صحن پیامبر اعظم (ص) و میدان آستانه مستقر شوند.

وی ادامه داد: تمامی محل های استقرار ویژه خواهران و برادران مفروش خواهد شد و صحن های پیامبر اعظم(ص) و جواد الائمه علیه السلام نیز برای حضور خانواده‌ها مفروش خواهد بود.

فلاحی با بیان اینکه امسال نیز خادمان با اخلاص کریمه اهل بیت(س) آماده پذیرایی از میهمانان این آستان ملک پاسبان در لحظه تحویل سال نو هستند، اظهار کرد: صدها خادم افتخاری و رسمی در شیفت‌های اصلی و فوق‌العاده ماموریت ایجاد فضایی مناسب و آرام برای لحظه تحویل سال و بعد از آن را برعهده دارند.

مدیر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با درخواست از زائران برای مراقبت از اشیا و لوازم همراهشان گفت: امانت‌داری‌های حرم مطهر آماده دریافت امانات است؛ هر چند ورود زیرانداز بلامانع اما ورود وسایلی همانند فلاسک و پیکنیک به داخل حرم ممنوع است؛ از زائران عزیز خواستار هستیم را با خادمان آستان مقدس کمال همکاری را داشته باشند.

خاطرنشان می شود مراسم تحویل سال ۱۴۰۲ در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها امشب ساعت ۲۲ با اجرای مهدی کلانترزاده، قرائت قرآن توسط قاسم مقدمی، قرائت مناجات شعبانیه توسط حجت‌الاسلام ضیایی همراه با اجرای گروه سرود و روایتگری سیره شهدا دنبال می‌شود.

همچنین در ساعت ۲۳:۵۵ سخنرانی آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت انجام خواهد شد و سپس دعای توسل و دعای «یا مقلب القلوب» توسط حسن شالبافان خوانده می‌شود و حسین کاجی نیز در این مراسم به روایتگری خاطرات شهدا خواهد پرداخت.

گفتنی است لحظه تحویل سال رأس ساعت ۰۰:۵۴:۲۸ بامداد یکم فروردین ماه خواهد بود و پس از لحظه تحویل سال پیام نوروزی مقام معظم رهبری به صورت زنده از بلندگوها و تلویزیون شهری حرم مطهر بانوی کرامت پخش خواهد شد.