به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین صادقی آرمان در سخنرانی شب عید سعید فطر در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه افطار و فطر از یک ریشه و به معنای گشوده شدن و باز شدن است اظهار کرد: مؤمنان موقع افطار است که دهان باز می کنند و غذا تناول می کنند و عید فطر هم به این معنی است.

وی با بیان اینکه ما در امت های قبل از اسلام هم روزه داشتیم گفت: چیزی به معنای عید فطر در امت های قبل نبوده و این عید را خداوند به امت پیامبر خاتم (ص) عنایت کرده است.

استاد حوزه علمیه افزود: در روایتی نقل شده است که روز عید فطر خداوند به ملائکه پیغام می دهد که بروید و در هر کوی برزنی در روز زمین با صدای بلند بگویید ای امت پیامبر(ص) بشتابید به سمت پروردگاری که کریم است زیرا خداوند می خواهد چیزهای زیاید را اعطا کند و هر کسی که از ماه رمضان جا مانده است را ببخشد.

وی ادامه داد: وقتی مؤمنین به سمت نماز عید فطر حرکت می کنند خدا به ملائکه می فرماید شما بگویید به بنده ای که در ماه رمضان به دستورات من عمل کرده چه باید بدهم؟ ملائک می گویند باید پاداشش را به او بدهید؛ خدا می فرماید من شما را شاهد می گیرم که رضایت و مغفرت خودم را به آنها پاداش می دهم و می فرماید ای بندگان من از من طلب کنید پس به عزتم سوگند هیچ کس نیست که از من چیزی بخواهد مگر اینکه من به او می دهم.

صادقی آرمان با بیان اینکه یکی از اسامی روز عید فطر روز جایزه است، گفت: اگر می خواهیم به اندازه سر سوزنی هم خسارت نکنیم باید در دعای خود دقت کنیم که چه چیزی را از خدا طلب می کنیم؛ اهل بیت(ع) به ما آموخته اند که در دعای قنوت نماز عید فطر از خدا بخواهیم به حق همین روز عید که مایه شرافت و عظمت پیامبر(ص) است هر چیز خیری که به پیامبر و آل پیامبرت عنایت کردی من هم می خواهم و هر شری که از انها دفع کردی از من هم دفع کن.

وی گفت: در ادامه دعای دست نماز عید فطر می گوییم که هرخیری که به صالحان دادهای و هر بدی که از آنها دور کرده ای را من می خواهم و این دعا را ۱۰ بار در نماز می خوانیم و مطمئنا خداوند بهترین ها را برای ما رقم خواهد زد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اعمال شب و روز عید سعید فطر اظهار کرد: در شب و روز عید فطر و روز عید فطر زیارت امام حسین علیه السلام توصیه شده است و از آنجایی که حرم حضرت معصومه سلام الله علیها محل حضور و آشیانه اهل بیت علیهم السلام است در حرم بانوی کرامت هم می توان زیارت امام حسین علیه السلام را بجا آورد.

وی با بیان اینکه اگر کسی میخواهد در هر خیری وارد شود و از همه شرور در امان بماند باید به سراغ اباعبدالله(ع) برود گفت: بعد از اینکه زیارت امام حسین علیه السلام را انجام دادیم توصیه شده است که در روز عید  فطر دعای ندبه خوانده شود تا امام زمان خود را طلب کنیم زیرا خیر عالی و تمام وقتی به انسان ها می رسد که حجت خدا ظهرو کند.

صادقی آرمان گفت: اینکه از خدا می خواهیم همه بدی ها  را از ما دور کند وقتی محقق می شود که امام زمان(عج) ظهور کند و بدون ظهور حجت خدا این دعای ما محقق نمی شود.