به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها آیت الله سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۶۸ سوره توبه به کیفر مردان و زنان منافق و کفار پرداخت و اظهار کرد: خداوند در آیه ۶۷ سوره توبه ۴ نشانه درباره مردان و زنان منافق بیان کرد که اول امر به منکر کردن مانند افرادی که امر به بد حجابی و یا اختلاس می کنند، دوم نهی از معروف کردن مانند افرادی که مانع امر به معروف می شوند؛ سوم بخل و چهارم فراموش کردن خدا در زندگی است.

وی با بیان اینکه کیفر و نتیجه فراموشی خدا دور ماندن از لطف و مهر الهی و سزاوار آتش جهنم بودن است، گفت:  در جریان نفاق زن ها نیز همپای مردان نقش آفرین هستند و خداوند کفار را در کنار منافقان قرار داده تا به مسلمانان بفهماند که ریشه نفاق در کفر است و نباید گول ظاهر منافقان را خورد زیرا منافقان با استفاده از مصونیتی که در پناه اسلام دارند نا جوانمردانه و از پشت به مسلمانان خنجر می زنند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه خطراتی که از ناحیه منافقان به جامعه اسلامی و انسانی می رسد با هیچ خطری قابل مقایسه نیست، افزود: امروز در کشور ما عبدالله بن ابی های منافق هستند که حتی یک روز حکومت امام و نظام اسلامی را قبول نکردند و در هر فتنه و فسادی که اتفاق می افتاد حضور، نشانه و اثری را از آنان مشاهده می کنید.

وی تصریح کرد: جوانان بدانید که وقتی در مجالس دعا، نماز جمعه و جماعت، اعتکاف، انتخابات، راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس شرکت می کنید از هر حرکتی که نشانه دینداری و علاقه مندی شما به نظام باشد منافقان به خود می لرزند و به خشم می آیند و شما با ابراز ایمان خود به منافقان پیام بدهید که از عصبانیت بمیرید.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ماه شوال ماه عجیبی در ارتباط با امام صادق علیه السلام است، گفت: ۸ شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع از جمله امام صادق علیه السلام است و ۲۵ شوال هم سالروز شهادت امام صادق علیه السلام است و سالروز حمله کماندوهای شاه به مدرسه فیضیه است در حالی که مجلس شهادت امام صادق علیه السلام با دستور آیت الله گلپایگانی و حضور طلاب و شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام تشکیل شده بود که مزدوران رژیم شاه شاگردان امام صادق(ع) را کتک می زدند و جاوید شاه می گفتند.

وی با بیان اینکه شاه مانند منصور دوانیقی با اسلام و اهل بیت(ع) دشمن بود، خاطرنشان کرد: منصور هم دستور داد خانه امام صادق علیه السلام را به آتش کشیدند و آتش به راهروی خانه ایشان سرایت کرد و ایشان از میان آتش عبور می کردند و می فرمودند من فرزند ابراهیم خلیل الله هستم.

امام جمعه قم در خطبه دوم با بیان اینکه ۳۱ اردیبهشت اول ذی القعده روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها است، گفت: روز میلاد حضرت معصومه را روز دختر نامگذاری کردند تا سرمشق برجسته ای برای دختران ما باشند.

وی با اشاره به روز جهانی هلال احمر گفت: هلال احمر سازمانی ارزشی و انسانی است که برای حفظ حرمت و کرامت انسان فارغ از مرزبندی های سیاسی به مردم آسیب دیده کمک رسانی می کند و ما این روز را گرامی می داریم.

آیت الله سعیدی با اشاره به هفته بسیج سازندگی ابراز کرد: بسیج سازندگی نهادی است که با کار و جهاد گره خورده و از اشتغال زایی تا زدودن فقر از چهره جامعه را در کارنامه دارد و ما نیز از زحمات این نهاد تشکر می کنیم.

وی در ادامه به چند اصل درباره عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب و رعایت پوشش اسلامی یک اصل شرعی مسلم و خدشه ناپذیر است و از این جهت رعایت آن لازم الاجرا است.

رسانه ها عفاف و حجاب را برای مخاطبان تبیین کنند

امام جمعه قم با بیان اینکه تبیین عفاف و حجاب در رسانه ها برای مخاطبان لازم است، گفت: اصل حجاب هم در قرآن و هم در روایات بیان شده است و حتی ادیان الهی هم در گذشته بر امر عفاف و حجاب تأکید داشتند.

وی با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب از شاخصه های جامعه اسلامی است گفت: عفاف و حجاب شاخص جامعه سالم هم هست و اسلام اگر بر عفاف و حجاب برای زنان و مردان تأکید می کند برای سلامت جامعه است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه جوامع منحط غرب دختری که در دانشگاه یا مدرسه می خواهد روسری سر کند را منع می کنند، گفت: در صدا و سیما منظره  تأسف باری را نشان داد که پلیس دختر بچه ای را به خاطر اینکه والدینش او را از همجنس بازی منع کرده بودند از خانواده اش به زور جدا می کرد تا او را در جای دیگری پرورش دهند؛ افرادی که به دنبال از بردن عفاف و حجاب در جامعه هستند نتیجه اش رسیدن به وضعیت امروز جوامع غربی ست.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب مؤلفه مهم یک جامعه امن است، افزود: در جوامع غربی افراد زیادی مورد تعدی قرار می گیرند در حال که در کشور ما اگر افرادی بخواهند مزاحم دختری شوند مردان غیور ما مانند جوان سبزواری مقابلش می ایستند و این خاصیت جامعه امن اسلامی است.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه خانواده سالم و امن سلول بنیادین تشکیل دهنده جامعه سالم و امن است افزود: عفاف و حجاب باید در خانواده ها مورد توجه قرار گیرد و خانواده باید مبلغ اصلی این فرهنگ برای فرزندان باشد.

 وی با اشاره به اینکه مرجعیت فکری و رفتاری عده ای از جوان‌ها و خانواده ها ماهواره و فضای مجازی است، تصریح کرد: مدیریت و تغذیه ماهواره و فضای مجازی به طور مستقیم و غیرمستقیم زیر نظر دشمنان و اسلام ستیزان به ویژه صهیونیست ها قرار دارد که قرآن در بیان انگیزه آنها می فرماید بسیاری از اهل کتاب بعد از آنکه حق برایشان روشن شد به خاطر حسدی که دارند می خواهند مؤمنان را به آیین خود باز گردانند ولی با بصیرت و همت شما مردم عزیز این خواب را به گور خواهند برد.

هیچ مسئولی حق ندارد در مسأله امر به معروف و عفاف و حجاب موضع مخالف نظام بگیرد

آیت الله سعیدی با بیان اینکه نگاه مسئولان از نظر فکری و حرکت آنها در عمل باید با اهداف نظام هماهنگ باشد، افزود: هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه مسئولیت و شخص خودش درباره امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب مطلبی خلاف نظام مطرح کند .

وی خاطرنشان کرد: باید در عفاف و حجاب علاوه بر کار فرهنگی و تبیینی با هنجارشکنان برخورد قاطعانه کرد چرا که برخورد قاطعانه به خودی خود بستر ساز کار فرهنگی و آگاهی بخشی به نا آگاهان نیز هست.

امام جمعه قم درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطین که تعداد زیادی از زنان و فرزندان و برخی از فرماندهان فلسطینی شهید شدند، گفت: فلسطین هم با حملات موشکی خسارات زیادی را به صهیونیست ها وارد کرد و با توجه به این که صهیونیست ها هیچ زبانی جز زبان زور را نمی فهمند بنابراین باید تا محو کامل رژیم صهیونیستی از منطقه، مقاومت فلسطین با همین زبان با متجاوزین صهیونیست برخورد کند.