به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای شورای شهر اصفهان که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تبریک ایام دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: در روایت نقل شده که مقصود از حج شناخت امام است و امام فرمودند مردم امر شدند که گرد این سنگ ها بچرخند و ولایت‌مداری خود را به ما عرضه کنند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشن ها، تزئینات این مناسبت ها هستند و نباید تمام تلاش مسئولان را به خود اختصاص دهند، افزود: اصل، خود این مناسبت ها است و مردم باید در این ایام امام را بشناسند و مطالبات امام را درک و به آن عمل کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند ماجرای غدیر را به عنوان یک سرگذشت و ماجرا قرار نداده که مردم فقط از آن با خبر باشند، گفت: ماجرای غدیر و به دنبال آن بحث امامت و ولایت یک درس و پیام است و ما باید داستان غدیر را بشنویم، درس ها و پیام های آن را پیدا کنیم، با زمان خودمان تطبیق دهیم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تصادفی نبوده بلکه یک جریان های حساب شده تاریخی است که عبرت هایی دارد و باید آن را بفهمیم و به آن عمل کنیم، افزود: شورای شهر هم یکی از مجموعه های این نظام است که برای خدمت به مردم در چارچوب اختیارات و امکانات تأسیس شد و نباید ورای اختیارات و امکانات کار کند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه شورای شهر باید سعی کند که جریانی عمل نکند گفت: بهترین کار این است که انسان برای رضای خدا و خدمت به مردم کار کند و اگر فردی خوب کار می کند ولی عضو یک حزب و گروه نیست از ظرفیت های او استفاده شود.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها در معرض سوء استفاده زیادی هستند، گفت: باید مراقبت از خود و زیر مجموعه در دستور کار اصلی مسئولان این دستگاه ها باشد و تدابیر لازم قبل از وقوع بحران اتفاق بیفتد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به جریان حضرت یوسف(ع) و رفع اتهام از خود قبل از قبول مسئولیت، گفت: مسئولانی که می خواهند در مسئولیتی قرار گیرند باید اگر اتهامی به آنها وارد شده است اول رفع اتهام شوند و این جور نباشد که اگر اتهامی به مسئولی وارد است با همان پرونده وارد مسئولیت شود.

وی اصلی ترین کار حضرت یوسف(ع) را رفع بحران اقتصادی از یک منطقه دانست و گفت: با وجود اینکه دستگاه حاکم در مصر دستگاه مذهبی و متدین نبود ولی حضرت یوسف(ع) از همان ظرفیت ها استفاده کردند و بحران اقتصادی را رفع کردند و این به ما می آموزد که اصول گرای واقعی کسی است که از هر آدم با عرضه ای در جای خودش استفاده کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اهمیت آینده نگری و تدبیر در مدیریت ابراز کرد: تدبیر نیاز به تخصص و آگاهی دارد و یکی از اشکالاتی که به برخی وارد است مسئولیت دادن به افراد خوبی است که تخصص و اطلاعات کافی ندارند.

وی افزود: گاهی اوقات صنعتی را می خواهند در جایی بیاورند که از جهاتی خیر و منفعت دارد و از جهاتی هم آسیب دارد ولی مسئول غیر مطلع و غیر متخصص منفعت ها را می بیند ولی آسیب ها را نمی بیند؛ مثلا در مورد قم که آشیانه اهل بیت(ع) است باید صنعتی در این شهر گسترش پیدا کند که با این ویژگی سازگار باشد و یا در مورد اصفهان وقتی می خواهیم یک صنعت را بیاوریم باید آینده نگری کنیم که آیا آب کافی را برای این صنعت دارد یا خیر و بعد سرمایه گذاری شود.

در ابتدای این دیدار محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی اصفهان با بیان اینکه در این دوره شورای شهر اصفهان از نیروهای انقلابی انتخاب شدند، گفت: اهداف اصلی این دوره شورای شهر اصفهان شفافیت، روان سازی، برخورد با فساد و توجه به مناطق کم برخوردار در حوزه های جمعیت و سبک زندگی با رویکرد فرهنگی انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه زاینده رود که دلیل اصلی شکل گیری اصفهان بوده به دلیل خشک سالی و افزایش مصارف کشاورزی و صنعتی به یک رودخانه فصلی تبدیل شده که یکی دو ماه در سال جاری می شود، گفت: بحران آب در اصفهان زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده و افزایش برداشت آب های زیر زمین هم مشکلاتی را برای این شهر ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی اصفهان با اشاره به مشکل آلودگی هوا در اصفهان به دلیل وجود صنایع مختلف در حاشیه شهر گفت: با وجود اینکه اصفهان ظرفیت های فراوانی دارد ولی بودجه های ملی و کشوری کمی به این شهر اختصاص می یابد و مدیریت شهر فقط از منابع داخلی استان صورت می گیرد و این امر باعث شده که علیرغم افزایش نیازهای مردم خدمات شهری کاهش یابد.