به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در گفت‌و‌گوی خبری با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست مشترک تولیت‌ها و نمایندگان تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام در کربلا، اظهار کرد: اهانت به قرآن و مقدسات از یک سو و گسترش، تبلیغ و ترویج بی‌سابقه شهوات از طریق ظرفیت‌های متعدد جبهه غرب از سوی دیگر دو لبه قیچی هستند که به دنبال نابودی فطرت بشر و نشانگر استیصال آنها در موج بی نظیر اسلام خواهی و تمایل به اسلام است.

وی با بیان اینکه هدف غرب دور کردن جوانان از معنویت و دین است افزود: شیطان با تمام وجودش ظهور و بروز پیدا کرده و هیچ مجموعه ای مانند اعتاب مقدس ظرفیت جذب جوان ها را ندارد و بهترین اماکن و مجموعه ها در این جنگ نرم اعتاب مقدس هستند که می‌توانند مقابل این سیل سهمگین تهاجم غرب ایستادگی کنند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت غفلت از ظرفیت اعتاب مقدس را گناهی نا بخشودنی دانست و گفت: باید با همکاری بین اعتاب مقدس این ظرفیت را در بعد فرهنگی و جنگ نرم فعال کنیم و با تمام وجود برابر سیل سهمگین فرهنگ غرب ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم مطرح شده در نشست تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام، این بود که توجه ویژه به متن زیارت‌نامه‌های مأثوره می‌تواند راهگشا باشد زیرا اهل‌بیت که چشمه‌های جوشان معرفت بوده‌اند زیارت‌نامه‌ها را برای برهه‌های خاص صادر نکرده‌اند بنابراین توجه به متن زیارات، کشف مفاهیم زیارات و توجه به آنها در برنامه ریزی های فرهنگی می تواند برای اعتاب مقدس راهگشا باشد.

احمدی افزود: با توجه به اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حرم دختر خانمی است که عالمه، محدثه، مجاهده، مهاجره و داری ویژگی‌های برجسته بسیاری بودند می‌تواند الگوی مناسبی برای دختران امروز قرار گیرد و با جذب حداکثری دختران به این حرم مطهر و الگو قرار دادن ایشان برای دختران باعث سالم‌سازی جامعه شود.

وی تصریح کرد: با سالم سازی فضای فکری دختران هم می‌شود ازدواج آسان را در جامعه ترویج کرد و هم جامعه را از انحرافات فکری و شهوات بیمه کرد بنابراین اعتاب مقدس می‌توانند در این خصوص حرکت جدی‌تری انجام دهند و توجه ویژه به دختران داشته باشند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در این نشست اهانت صورت گرفته به ساحت قرآن کریم محکوم شد، گفت: مقرر شد که در شب اول محرم همزمان با آیین تعویض پرچم اعتاب مقدس این محکومیت اعلام شود و یک بیانیه مشترک بین اعتاب مقدس علیه این اقدام سخیف صادر شود.

وی ادامه داد: در این نشست تاکید شد که اعتاب مقدس فعالیت قرآنی خود را شدت بخشند و کارهای رسانه‌ای کوتاه با محوریت قرآن هم به صورت اثباتی با بیان معجزات و کرامات قرآن کریم و هم به صورت سلبی مانند بیان جزای دنیوی و اخروی اهانت به مقدسات توسط کارگروه مشترک اعتاب مقدس تولید و منتشر شود.

احمدی تشکیل کارگروه تخصصی برای مقابله با انحرافات فکری جوانان در اعتاب مقدس را از دیگر خروجی‌های این نشست دانست و گفت: نسبت به مسائل زن و خانواده هم تأکید فراوانی صورت گرفت و مقرر شد که همه اعتاب مقدس توجه ویژه به بانوان و دختران داشته باشند و برنامه‌های متنوع فرهنگی را با محوریت خانواده و زن و به ویژه دختران اجرا کنند.

وی با بیان اینکه این نشست هر ساله به میزبانی یکی از اعتاب مقدس برگزار خواهد شد و پیگیری مباحث مطرح شده با نمایندگان همان عتبه مقدسه خواهد بود، تصریح کرد: امسال این کارگروه در حرم امام حسین علیه السلام و سال آینده در عتبه کاظمیه خواهد بود و جلسات نمایندگان تولیت‌ها در طول سال برگزار خواهد شد تا با همفکری بیشتر، اقدامات مشترک بین اعتاب مقدس جهان تشیع محقق شود.